Στρωματοποιία: Με πωλήσεις 645 εκατ. ευρώ το 2021, η Emma «έφαγε» στον ύπνο την Casper

Μέσα σε μόλις επτά χρόνια από την ίδρυσή της, η γερμανική Emma με πωλήσεις 645 εκατ. ευρώ (+59%) το 2021, «έφαγε» στον ύπνο την Casper, καθώς έγινε η μεγαλύτερη εταιρεία σε τζίρο στην πώληση στρωμάτων απευθείας στον καταναλωτή (Direct to Consumer-D2C).

Το κατόρθωμά της, μάλιστα, γίνεται ακόμα πιο σπουδαίο, αν αναλογιστούμε ότι οι πωλήσεις της το 2017 ανέρχονταν  «μόλις» στα 33,6 εκατ. ευρώ, ενώ οι αντίστοιχες της Casper ανέρχονταν την ίδια χρονιά στα 300 εκατ. δολάρια.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Emma παρέμεινε για τέταρτη συνεχή χρονιά σε κερδοφόρο ρότα. Αντίθετα, η Casper είναι συνεχώς ζημιογόνα, ενώ πέρυσι τον Νοέμβριο «αποχαιρέτησε» το χρηματιστήριο.

Ποια είναι η Emma

Η εταιρεία με έδρα τη Φρανκφούρτη δραστηριοποιείται, με τη μάρκα D2C Emma και το εμπορικό σήμα λιανικής Dunlopillo (που εξαγόρασε το 2016), σε 30 χώρες και τις οποίες προσεγγίζει με πολυκαναλική στρατηγική τόσο μέσω του διαδικτύου και της πώλησης στρωμάτων απευθείας στον καταναλωτή και μέσω πώλησης σε πλατφόρμες-Marketplaces όσο και μέσω συνεργασιών στη λιανική με περισσότερους από 200 συνεργάτες-λιανεμπόρους, όπως π.χ. τη δανέζικη αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού JYSK, διαθέτοντας τα προϊόντα της σε 3.500 φυσικά σημεία πώλησης σε όλο τον κόσμο.

Η εταιρεία, της οποίας το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών (50,1%) εξαγοράστηκε το 2020 από τον Όμιλο Haniel, απασχολεί συνολικά περισσότερα από 850 άτομα στην έδρα της στη Φρανκφούρτη, αλλά και στη Μανίλα (Φιλιππίνες), στη Λισαβόνα, στην Πόλη του Μεξικού και στη Σανγκάη.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα στρώματα της Emma έχουν λάβει θετικότατες αξιολογήσεις από τους αναγνωρισμένους οργανισμούς προστασίας καταναλωτών τόσο στη Γερμανία (Stiftung Warentest), στη Μ. Βρετανία (Which) όσο και στην Ολλανδία (Consumentenbond).

Μένει, βέβαια, να φανεί εάν η εμπιστοσύνη των πελατών αλλά και η ποιότητα τα προϊόντων της θα έχουν και την ανάλογη ανοδική πορεία στο μέλλον.

Αντίθετα, την κατιούσα βίωσε η Bett1.de, καθώς ο γερμανικός οργανισμός προστασίας καταναλωτών Stiftung Warentest, μετά τις υψηλότατες θετικές αξιολογήσεις που της είχε δώσει στο παρελθόν, αξιολόγησε χαμηλότερα την ποιότητα των στρωμάτων της σε σχέση με αυτών της Emma.

Στο παρελθόν είχα αναφερθεί εκτενέστερα στις ψεύτικες προσδοκίες της Casper αλλά και στις δυσκολίες του κλάδου της στρωματοποιίας, μίας αγοράς στην οποία οι παραδοσιακοί καινοδεινόσαυροι έμποροι εξακολουθούν να εναντιώνονται με όλη τους τη δύναμη για τη διατήρηση του κατεστημένου, με αρνητικές επιπτώσεις για τη βιωσιμότητα του επιχειρηματικού μοντέλου τους.

Σχετικά άρθρα:



Categories: Business Models, e-commerce, E-Furniture, Multichannel Commerce

Tags: , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: