Adidas: Αύξηση των D2C πωλήσεων κατά 60% στην Ελλάδα

Στο ποσό των 44,53 εκατ. ευρώ ανήλθαν κατά τη χρήση του 2021 οι D2C πωλήσεις λιανικής, ήτοι οι απευθείας πωλήσεις στον καταναλωτή μέσω των ιδίων καταστημάτων λιανικής και του ηλεκτρονικού καταστήματος της Adidas Hellas, έναντι των 27,86 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2020, σημειώνοντας αύξηση περίπου 60%. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι η ελληνική θυγατρική της γερμανικής Adidas AG θέλει να αποκτήσει μεγαλύτερο έλεγχο των διαύλων διανομής και της πελατειακής διεπαφής, προωθώντας τις άμεσες πωλήσεις τόσο μέσω του παραδοσιακού ηλεκτρονικού εμπορίου, όσο μέσω του παν-καναλικού λιανεμπορίου.

Αναλυτικότερα, με βάση τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία (αρχείο PDF) της Adidas Hellas, οι D2C πωλήσεις λιανικής αντιπροσωπεύουν στην Ελλάδα το 28,51% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας από την πώληση αγαθών. Την περασμένη χρονιά ανήλθε σε 156,21 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 34,11% σε σχέση με τα 116,48 εκατ. ευρώ του 2020, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2020 ανήλθε στο 23,92%.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η χονδρική πώληση, δεδομένου ότι η εταιρεία τροφοδοτεί με τα προϊόντα της μεγάλες αλυσίδες αθλητικών ειδών, όπως την Intersport, την Cosmos Sport και την Zakcret, αποτελεί, με ποσοστό 71,49% (2020: 76,01%), το σημαντικότερο κανάλι διανομής.

Σημειώνεται ότι κατά τη χρήση του 2021 η Adidas διέθετε 11 καταστήματα λιανικής σε όλη την Ελλάδα.

Κερδοφόρα αποτελέσματα

Σε επίπεδο δημοσιευμένων αποτελεσμάτων, η εταιρεία εμφάνισε κέρδη μετά από φόρους ύψους 2,29 εκατ. ευρώ, έναντι 3,27 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Η διοίκηση της εταιρείας προβλέπει θετικά οικονομικά αποτελέσματα και για το τρέχον έτος. Η εταιρεία επισημαίνει στην έκθεση:

Όπως προκύπτει από τη μέχρι τώρα πορεία της Εταιρείας και την πρόβλεψη των πωλήσεων των επομένων μηνών, θα υπάρξει αύξηση του κύκλου εργασιών εντός της Ελληνικής επικράτειας, οφειλόμενη -κατά κύριο λόγο- στη δυναμική των προϊόντων της, στην ανάπτυξη του πελατολογίου χονδρικής, αλλά και στην περαιτέρω ενίσχυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Η πορεία της Εταιρείας θα κριθεί σημαντικά και από τις διαρκώς μεταβαλλόμενες μακροοικονομικές συνθήκες που διαμορφώνονται από τον πόλεμο στην Ουκρανία, την ενεργειακή κρίση, καθώς και την εξέλιξη της πανδημίας Covid-19.

Τα οικονομικά στοιχεία της μητρικής

Οι πωλήσεις της μητρικής Adidas AG, του δεύτερου μεγαλύτερου ομίλου-κατασκευαστή αθλητικών ειδών μετά την αμερικανική Nike, διαμορφώθηκαν (αρχείο PDF) το 2021 σε 21,23 δισ. ευρώ, από 18,43 δισ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας αύξηση 15%.

Μάλιστα, οι απευθείας πωλήσεις λιανικής (ίδια καταστήματα και ηλεκτρονικό εμπόριο), ύψους 8,17 δισ. ευρώ (2020: 7,47 δισ. ευρώ), απορροφούν το 38,48% (2020: 41%) των συνολικών πωλήσεων του Ομίλου. Οι αμιγώς ηλεκτρονικές πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν στα 3,94 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σχέση με τη χρήση του 2010, ενώ για ακόμη μια φορά, η χονδρική πώληση αποτελεί, με ποσοστό 62% (2020: 59%), το σημαντικότερο κανάλι διανομής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Adidas διαθέτει περίπου 2.090 καταστήματα (2020: 2.168 καταστήματα), ενώ παράλληλα λειτουργεί ηλεκτρονικά καταστήματα σε 58 χώρες και εφαρμογή για κινητά σε περισσότερες από 45 χώρες παγκοσμίως.

Το πιο σημαντικό κεφάλαιο (Asset) της Adidas βρίσκεται στο πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών, AdiClub (πρώην Creators Club), το οποίο αριθμεί 240 εκατ. μέλη-πελάτες σε 26 χώρες.

Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος κατά τη διάρκεια της πανδημίας έλαβε την έγκριση της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης της Γερμανίας για τη συμμετοχή σε κοινοπρακτικό δάνειο, ύψους 2,4 δισ. ευρώ, ενώ έλαβε δάνειο 600 εκατ. ευρώ από άλλες τράπεζες.

Επίσης, ο Όμιλος Adidas σύναψε τον Αύγουστο του 2021 οριστική συμφωνία για την πώληση της Reebok στην εταιρεία Authentic Brands Group, έναντι συνολικού τιμήματος 2,1 δισ. ευρώ. Η συναλλαγή ολοκληρώθηκε στις 28 Φεβρουαρίου του 2022.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι φέτος η Authentic Brands Group έκλεισε αποκλειστική συνεργασία με την New Guards Group της Farfetch για την αντιπροσώπευση, χονδρική διανομή και λιανική ανάπτυξη διανομή των αθλητικών ειδών Puma στην Ευρώπη.

Για το τρέχον έτος, μετά από τον τερματισμό της συνεργασίας της με το εμπορικό σήμα Yeezy του Kanye West, η Adidas προχώρησε (αρχείο PDF) σε μείωση των προβλέψεων για τις επιδόσεις του 2022. Προβλέπει τώρα καθαρά κέρδη, από συνεχιζόμενες δραστηριότητες, περίπου 250 εκατ. Ευρώ, από τον στόχο των περίπου 500 εκατ. ευρώ, που είχε τεθεί στις 20 Οκτωβρίου.

Τέλος, τα ηνία του Ομίλου από τις αρχές του 2023 αναλαμβάνει ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Puma, o νορβηγός Björn Gulden.

Στο παρελθόν σάς είχα παρουσιάσει την εξέλιξη της στρατηγικής Ηλεκτρονικού Εμπορίου των κατασκευαστών επώνυμων προϊόντων.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Fashion, Αναλύσεις, Multichannel Commerce, Trends

Tags: , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: