Εντυπωσιακές οι επιδόσεις της Cosmos Sport

Μετά τη Zakcret („Θεαματική αύξηση τζίρου κατά 372% την τελευταία δεκαετία”), εξίσου εντυπωσιακές επιδόσεις κατέγραψε η Cosmos Sport, που μέχρι πρότινος, πριν από την εξαγορά του 80% των μετοχών της από τη βρετανική JD Sports Fashion, αποτελούσε τη μεγαλύτερη αλυσίδα αθλητικών ειδών ελληνικών συμφερόντων. Εμφάνισε πωλήσεις ύψους 81,89 εκατ. ευρώ, έναντι 51,87 εκατ. ευρώ, αυξημένες, δηλαδή, κατά 58% σε σχέση με τη χρήση 2020. Εάν, μάλιστα, λάβουμε υπόψη την εξέλιξη του τζίρου της δεκαετίας 2012-2021, τότε παρουσιάζεται μια θεαματική αύξηση της τάξεως 762%, διπλάσια της αντίστοιχης της Zackret, η οποία μεταφράζεται σε 24% μέση ετήσια αύξηση CAGR.

Cosmos Sport Annual Revenues 2010-2021

Ειδικότερα, η διοίκηση της εταιρείας επισημαίνει:

Η επιρροή της πανδημίας του κορωνοϊού η οποία συνεχίστηκε και κατά τη χρήση 2021 ήταν σημαντική τόσο στην κοινωνική όσο και στην οικονομική δραστηριότητα και φυσικά και στον κλάδο που δραστηριοποιείται η εταιρία. Τα φυσικά καταστήματα της εταιρίας κατά το πρώτο τρίμηνο αντιμετώπισαν είτε την απαγόρευση της λειτουργίας τους είτε τη λειτουργία με αυστηρούς περιορισμούς. Όμως, η κεφαλαιακή επάρκεια, η σημαντική ρευστότητα, οι τάσεις σε ένδυση – υπόδηση και το γεγονός ότι, τόσο κατά την πανδημία όσο και πριν από αυτή, ένα σημαντικό μέρος του τζίρου της εταιρίας προερχόταν από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, επέδρασσαν καταλυτικά ώστε να περιοριστούν σημαντικά οι όποιες αρνητικές επιπτώσεις από την μειωμένη οικονομική δραστηριότητα.

Δυστυχώς, όμως, στην οικονομική έκθεση του 2021 δε γίνεται ειδική αναφορά για το ύψος των διαδικτυακών πωλήσεων. Σημειώνεται ότι το αντίστοιχο ποσοστό προ πανδημίας ανέρχονταν στο 25% του συνολικού ετήσιου τζίρου.

Κερδοφόρα αποτελέσματα

Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις (αρχείο PDF) της Cosmos Sport, τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) παρουσίασαν αύξηση και ανήλθαν σε 14,85 εκατ. ευρώ έναντι 6,69 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, ενώ τα καθαρά κέρδη εκτινάχθηκαν στα 6,67 εκατ. ευρώ από τα 491.754 ευρώ του 2020, σημειώνοντας αύξηση κατά 1.255,88%.

Πριν από λίγες εβδομάδες, εγκαινιάστηκε, στο εμπορικό κέντρο Smart Park, το πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα με το σήμα JD Sports, ενώ στα άμεσα σχέδια της εταιρείας, πέρα από την περεταίρω ανάπτυξη των υφιστάμενων σημάτων, είναι και ανάπτυξη καταστημάτων υπό το σήμα JD Sports σε όλες τις μεγάλες και οργανωμένες αγορές της Ελλάδας και της Κύπρου.

Η εταιρεία στην Ελλάδα αριθμεί 64 φυσικά καταστήματα, έξι εμπορικές επωνυμίες (Cosmos Sport, Sneaker10, Sportsfactory, Slamdunk, Rundome, JD) και τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά καταστήματά τους (cosmossport.gr, sneaker10.gr, sportsfactory. gr, slamdunk.gr και jdsports.gr). Εντός του 2021, ξεκίνησε τη λειτουργία του το δεύτερο logistics center της εταιρείας στην Αττική, για να εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες του δικτύου, που προέρχονται τόσο από την επέκταση των σημείων πώλησης, όσο και από τη μεγέθυνση των ηλεκτρονικών πωλήσεων.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως τον Απρίλιο του 2021 η εταιρεία ίδρυσε τη θυγατρική εταιρεία Cosmossport trading (Cyprus) Limited στην Κύπρο, η οποία ήδη απαριθμεί έξι φυσικά καταστήματα στην κυπριακή επικράτεια με εμπορικές επωνυμίες (Cosmos Sport, Sneaker10), τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά sites τους (cosmossport.cy, sneaker10.cy), όπως επίσης ένα κέντρο αποθήκευσης και διανομής.

Υπενθυμίζεται ότι το τίμημα για την εξαγορά του 80% της Cosmos Sport από την JD Sports Fashion PLC, τον Οκτώβριο του 2021, ανήλθε στα 73 εκατ. ευρώ.

Στο παρελθόν είχαμε αναφερθεί εκτενέστερα για το πού βρίσκονται οι ευκαιρίες και οι προοπτικές του μελλοντικού εμπορίου αθλητικών ειδών.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Fashion, Multichannel Commerce

Tags: , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: