Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, η «νοτιο-κορεατική Amazon», η Coupang, αφού το 2020 «έσπασε» το φράγμα των 10 δισ. σε πωλήσεις, το 2022 ξεπέρασε και το ορόσημο των 20 δισ. δολάρια σε έσοδα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε (αρχείο PDF) η εισηγμένη εταιρεία, οι καθαρές πωλήσεις της το 2022 ανήλθαν στα 20,6 δισ. δολάρια, εμφανίζοντας μια αύξηση της τάξης του 12% (αύξηση κατά 26%, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση) σε σχέση με τα 18,41 δισ. δολάρια του 2021.
Το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε κέρδη ύψους 381 εκατ. δολαρίων έναντι των ζημιών 748 εκατ. δολαρίων το 2021, ενώ οι ζημίες, σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων, βελτιώθηκαν κατά 1,5 δισ. δολάρια αγγίζοντας τα 92 εκατ. δολάρια.
Εξωπραγματικές επιδόσεις
Αντίστοιχα, το ίδια δυναμικά εξελίχθηκε η πελατειακή βάση των μελών της στη συνδρομητική υπηρεσία WOW – από 9 εκατ. πελάτες το 2021 – η Coupang απαριθμεί σήμερα 11 εκατ. πελάτες-συνδρομητές. Συνολικά, η Coupang αριθμεί 18,2 εκατ. ενεργούς πελάτες.
Οι επιδόσεις της Coupang είναι αναμφίβολα άξιες θαυμασμού. Ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε ότι η Coupang πραγματοποιεί, μέσω του επιχειρηματικού μοντέλου της πλατφορμών και του εξελιγμένου οικοσυστήματός της-αλυσίδες αξιών, τον τζίρο των 21 δισ. δολαρίων σε μια χώρα σαν τη Νότια Κορέα, με πληθυσμό κοντά στα 52 εκατ. κατοίκους (22 εκατ. νοικοκυριά) και με «μόνο» 18,2 εκατ. ενεργούς πελάτες, όταν ούτε μια Zalando με τους συνολικά 50 εκατ. ενεργούς πελάτες της στην Ευρώπη αλλά ούτε και η Amazon με δεκαπέντε χρόνια παρουσία στη Γερμανία-τη δεύτερη σημαντικότερη αγορά για την Amazon και αναλογικά του πληθυσμού (83,2 εκατ. κάτοικοι – 17 εκατ. Prime μέλη), δεν πλησιάζουν καν τις επιδόσεις της.
Υπενθυμίζεται ότι η Coupang κατατάσσεται στην πρώτη πεντάδα των κορυφαίων -βάσει τζίρου- ηλεκτρονικών καταστημάτων-πλατφορμών του κόσμου.
Σχετικά άρθρα:
- Coupang: Αύξηση πωλήσεων 54% στα 18 δισ. δολάρια και εκτόξευση ζημιών
- Coupang: Άντλησε 4,6 δισ. δολάρια από την IPO
- Coupang: Με πωλήσεις 12 δισ. δολάρια υπέβαλε αίτηση για IPO στις ΗΠΑ
- Το Αλφαβητάρι της Οικονομικής των πλατφορμών
- Marketplaces: Τα επιχειρηματικά μοντέλα, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο
- E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, E-Food
Απάντηση