Η δεύτερη μεγαλύτερη -βάσει τζίρου- πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στην παγκόσμια αγορά, η κινεζική JD.com, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα καθαρά έσοδά της έσπασαν το φράγμα του 1 τρισ. γουάν (151,7 δισ. δολάρια) το 2022, αυξημένα κατά 9,9% σε σχέση με το 2021, ενώ το GMV (Gross Merchandise Value – η συνολική αξία των εμπορευμάτων που πωλούνται στην πλατφόρμα της) σημείωσε αύξηση 5,6% σε ετήσια βάση.
Αντίστοιχα, το ίδια δυναμικά εξελίχθηκε η πελατειακή της βάση – από 569,7 εκατ. πελάτες το 2021- η JD.com απαριθμεί σήμερα 600 εκατ. πελάτες περίπου, εκ των οποίων 34 εκατ. είναι μέλη της συνδρομητικής υπηρεσίας JD Plus και δαπανούν στην πλατφόρμα της ετησίως, κατά μέσο όρο, 8 φορές περισσότερα χρήματα από ό,τι τα μη μέλη.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η κατ’ απαίτηση υπηρεσία παράδοσης προϊόντων σε διάστημα μίας ώρας, Shop now, μία υπηρεσία που λάνσαρε από κοινού με τον κινεζικό όμιλο Dada το φθινόπωρο του 2021, εμφάνισε το τέταρτο τρίμηνο του 2022 αύξηση του GMV κατά 80%, έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2021.
Επίσης, αύξηση 60% σε ετήσια βάση σημείωσαν οι πωλήσεις της ιδιωτικής της ετικέτας, Jing Zao.
Logistics
Τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της JD.com έναντι της Alibaba είναι οι 1.500 ιδιόκτητες αποθήκες (αρχείο PDF) συνολικής έκτασης 30 εκατομμυρίων τ. μ., και ότι έχει αποκτήσει πρόσβαση στο περίπου 100% του κινεζικού πληθυσμού. Μέσω των JD Logistics και JD Logistics Airlines, η εταιρεία ελέγχει την εφοδιαστική αλυσίδα στο σύνολό της, καθώς και τις αντίστοιχες υπηρεσίες, μέχρι και το «τελευταίο μίλι».
Πριν από λίγες μέρες, η JD.com ανακοίνωσε την έναρξη της συνεργασίας της με τον διάσημο οίκο Tiffany στην κινεζική αγορά. Μέσα από αυτή, οι πελάτες της JD.com θα αποκτήσουν άμεση πρόσβαση σε περίπου 1.000 κωδικούς, της ιδιαίτερα γνωστής εταιρείας για τα πολυτελή προϊόντα και η οποία από το 2021 είναι μέλος του γαλλικού οίκου πολυτελείας LVMH.
Πρόσφατα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από τις αγορές της Ινδονησίας και της Ταϊλάνδης, αφού φάνηκε πολύ δύσκολη υπόθεση να καταστεί κερδοφόρα η δραστηριότητα σε αυτές, καθώς η λειτουργία τους θα απαιτούσε συνεχώς σημαντικές επενδύσεις σε κεφάλαια.
Σημειώνεται ότι αρκετές επιχειρηματικές κινήσεις της JD.com δεν είχαν επιτυχή έκβαση, όπως η λειτουργία της πλατφόρμας Joybuy, ενώ την ίδια τύχη φαίνεται να έχει και το Omnichannel-κανάλι της, Ochama, στην Ευρώπη.
Για τον τρόπο προσέγγισης και λειτουργίας της κινεζικής αγοράς, στην πλέον δυνατή παγκοσμίως αγορά λιανεμπορίου, είχαμε αναφερθεί εκτενέστερα στην πρώτη μας ηλεκτρονική έκδοση – Whitepaper με τίτλο «Διεθνοποίηση μέσω ενός κλικ».
Σχετικά άρθρα:
- Αύξηση πωλήσεων κατά 28% στα 149,3 δισ. δολάρια και ζημίες για την JD.com το 2021
- JD.com: Σχέδια επέκτασης στην Ευρώπη
- Έξυπνα logistics: Η JD.com ξεκίνησε τη διανομή δεμάτων μέσω των μικρών αυτόνομων φορτηγών της
- Μεγαλομέτοχος της Farfetch η κινεζική JD.com – επενδύει 397 εκατ. δολάρια
- JD.com: Η «κινεζική Amazon» αναμένει για το 2017 πωλήσεις ύψους 50 δισ. δολάρια
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, Logistics
Απάντηση