Την ίδια στιγμή που η διαδικτυακή Shein το 2022 εμφάνισε έσοδα ύψους περίπου 23 δισ. δολάρια, η μητρική της Zara, η Inditex, κατέγραψε (αρχείο PDF) κατά την οικονομική χρήση του 2022 που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2023, ηλεκτρονικές πωλήσεις «μόλις» 7,8 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 4% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, συνεισφέροντας το 24% επί των συνολικών εσόδων του ισπανικού κολοσσού «Fast Fashion».
Οι συνολικές πωλήσεις του μεγαλύτερου πωλητή ρούχων του κόσμου έφτασαν τα 32,6 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 17,5% σε σχέση με το 2021 και κατά 15,5% εν συγκρίσει με το 2019, δηλαδή με τα προ-Covid επίπεδα, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 4,1 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 27%.
Σημειώνεται ότι ο ισπανικός όμιλος λειτουργούσε στο τέλος του Ιανουαρίου συνολικά 5.815 καταστήματα, εκ των οποίων τα 1.885 Zara (1.616 Zara και 341 Zara Home) συνεισέφεραν το 73% (23,76 δισ. ευρώ) των συνολικών εσόδων του ομίλου.
Η Inditex προχώρησε και την περασμένη χρονιά στην απορρόφηση καταστημάτων (662), ενώ ο καθαρός χώρος λιανικής πώλησης μειώθηκε κατά 6% στα 4,47 εκατ. τετραγωνικά μέτρα.
Η Zara εμπλουτίζει την πλατφόρμα της με την κατηγορία Pre-Owned Fashion
Όπως η H&M και η Shein, έτσι και η Zara εμπλουτίζει την πλατφόρμα της με την κατηγορία pre-owned fashion. Πλέον οι πελάτισσες της Zara στη M. Βρετανία, θα μπορούν να πωλούν και να αγοράζουν είδη ένδυσης της Zara «από δεύτερο χέρι», μέσω ειδικής εφαρμογής.
Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η υπηρεσία θα επεκταθεί σταδιακά και σε άλλες αγορές (αρχικά από τις αγορές της Γαλλίας και της Γερμανίας).
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η πλατφόρμα μεταχειρισμένων ενδυμάτων Sellpy, εταιρεία στην οποία η H&M κατέχει από το 2019 το 74% των μετοχών και που φέτος τα έσοδά της αναμένεται να ξεπεράσουν τα 90 εκατ. ευρώ, διατίθεται ήδη σε 24 ευρωπαϊκές χώρες, ενώ στην γκάμα μεταχειρισμένων ειδών ένδυσης της Sellpy, συμπεριλαμβάνονται και ρούχα ανταγωνιστών, όπως της Zara.
Σημειώνεται ότι ο ισπανικός όμιλος λειτουργούσε (αρχείo PDF), στη χώρα μας στο τέλος του Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, συνολικά 148 καταστήματα, μειωμένα κατά 6 καταστήματα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Στον αντίποδα, οι συνολικές πωλήσεις της H&M αυξήθηκαν κατά 12%, αγγίζοντας τα 20 δισ. ευρώ, με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις του ομίλου να βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με το 2021 και οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 6 δισ. ευρώ, συνεισφέροντας σε ποσοστό 30% επί του συνολικού ετήσιου τζίρου από 32% για τη χρήση του 2021.
Από την άλλη, όπως σημειώσαμε πρόσφατα, η Shein για το 2025 στοχεύει σε ετήσια έσοδα 58,5 δισ. δολάρια. Αυτό θα υπερέβαινε τις υπάρχουσες συνδυασμένες ετήσιες πωλήσεις των παραπάνω κολοσσών λιανικής γρήγορης μόδας.
Σχετικά άρθρα:
- Shein: 142 εκατ. πελάτες και έσοδα 22,7 δισ. δολάρια το 2022
- H&M: Στα ίδια επίπεδα με το 2021 οι ηλεκτρονικές πωλήσεις – Τέρμα οι δωρεάν επιστροφές
- Zara: Ηλεκτρονικές πωλήσεις 7,5 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 14% το 2021
- Primark: Μηδέν εις το πηλίκο το ηλεκτρονικό εμπόριο, έρθει δεν έρθει στην ελληνική αγορά
- Η H&M «ανοίγει» το online shop στη Γερμανία προς τρίτους και μετασχηματίζεται σε Marketplace
- Zara: Στα 6,6 δισ. ευρώ (+77%) οι online πωλήσεις
- Inditex: “Απορρόφηση” 1200 καταστήματων και ενίσχυση του eCommerce
- Ο κορωνοϊός και οι συνέπειες στο Εμπόριο
- Οι online πωλήσεις της Inditex, μητρική της Zara, βρίσκονται σε επίπεδο χαμηλότερο από τον μέσο όρο των ανταγωνιστών
Categories: e-commerce, E-Fashion, Ε-Shoes
Απάντηση