Σύμφωνα με δημοσίευμα της Financial Times, που επικαλείται μία παρουσίαση της διοίκησης της Shein προς ενδιαφερόμενους επενδυτές, ο διαδικτυακός λιανοπωλητής γρήγορης μόδας, το 2022, αριθμεί 142 εκατ. πελάτες και έσοδα ύψους 22,7 δισ. δολάρια, ενώ για το 2025 η εταιρεία στοχεύει σε 261 εκατ. πελάτες και ετήσια έσοδα 58,5 δισ. δολάρια. Αυτό θα υπερέβαινε τις υπάρχουσες συνδυασμένες ετήσιες πωλήσεις των κολοσσών λιανικής fast fashion H&M και Zara.

Η Shein ταρακουνά τον κλάδο του Fast Fashion | Γράφημα από την παρουσίαση του Benedict Evans: “The New Gatekeepers”
Παράλληλα, η εταιρεία ανέφερε ότι για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά είναι κερδοφόρα, ενώ το 2025 στοχεύει σε κερδοφορία ύψους 7,5 δισ. δολάρια. Επίσης, η εταιρεία προβλέπει ότι η ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων (GMV) -η συνολική αξία των εμπορευμάτων που πωλούνται στην πλατφόρμα της- θα αυξηθεί στα 80,6 δισ. δολάρια το 2025, από 29,4 δισ. δολάρια το 2022, καταγράφοντας αύξηση ύψους 174%.
Αν λάβουμε υπόψη τα παραπάνω στοιχεία, τότε καθεμία πελάτισσα της Shein δαπανά κατά μέσο όρο 160 δολάρια ετησίως, όταν την ίδια στιγμή το αντίστοιχο ποσό στις πλατφόρμες της ASOS και Zalando ανέρχεται σε 147 λίρες και 292 ευρώ, αντίστοιχα.
Η νέα στρατηγική της Shein
Όπως είχαμε αναφέρει πρόσφατα, η Shein μεταλλάσσεται σε πλατφόρμα-marketplace, ενώ παράλληλα μεταφέρει την παραγωγή και τα logistics ολοένα και περισσότερο στις μεγάλες διεθνείς αγορές, καθώς θέλει την παραγωγή και την εφοδιαστική αλυσίδα εγγύτερα στις χώρες όπου γίνεται και η μεγάλη κατανάλωση.
Παράλληλα, η εταιρεία διευρύνει την προϊοντική γκάμα της με νέες κατηγορίες, όπως είδη σπιτιού, σχολικά, είδη πάρτι, αλλά και είδη για κατοικίδια ζώα, κάτι που σίγουρα δε θα αρέσει στην Jumbo.
Το παράδειγμα της κινέζικης Shein μάς δείχνει με εντυπωσιακό τρόπο τις δυνατότητες και τη δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και πόσο γρήγορα μπορεί κάποιος τρίτος, από το πουθενά, να ταρακουνήσει – μετασχηματίσει έναν ολόκληρο κλάδο, όπως αυτού του Fast Fashion, καθώς η Shein πάει ένα βήμα παραπάνω, προσφέροντας Real-Time-Fashion, ήτοι κύκλους παραγωγής σε πραγματικό χρόνο 3-5 μερών.
Σχετικά άρθρα:
- H Shein σκοπεύει να μετασχηματιστεί σε πλατφόρμα – Ξεκίνησε μονάδα παραγωγής ρούχων στην Τουρκία
- Η Shein λάνσαρε διαδικτυακή πλατφόρμα μεταπώλησης
- «Έκπληξη» από την Shein – Τετραπλασιασμός πωλήσεων στα 10 δισ. δολάρια
- Shein: Αύξηση τζίρου 88,67% στα 2,83 δισ. δολάρια το 2019
- Shein, η κινεζική εταιρεία φαινόμενο που κάνει πωλήσεις ύψους 1,5 δισ. δολάρια, χωρίς να το καταλάβει κανείς
Categories: Business Models, e-commerce, E-Commerce Platforms, E-Fashion, Ε-Shoes, M-Commerce, On-Demand Commerce, Social Commerce, Trends
Απάντηση