HelloFresh: Ρεκόρ τζίρου 7,6 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 27% το 2022

Εντυπωσιακή αύξηση τζίρου, κατά 27% (αύξηση κατά 18%, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση), ο οποίος ανήλθε στο ποσό-ρεκόρ των 7,6 δισ. ευρώ και ρεκόρ ατομικών γευμάτων (1 δισ. γεύματα) σε διανομή κατέγραψε η κορυφαία συνδρομητική υπηρεσία μαγειρικής και διανομής γευμάτων, η HelloFresh, στην παγκόσμια αγορά, το 2022 συγκριτικά με το 2021, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε πρόσφατα η εισηγμένη εταιρεία στον MDax στη Γερμανία.

HelloFresh Group's Revenue Growth FY 2012 - FY 2022 in million eurosΩστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων ήταν πολύ χαμηλότερος από τον αντίστοιχο του 2021, όταν η πανδημία και τα συνεπακόλουθα lockdowns έφεραν ρυθμό ανάπτυξης 60%. Ενώ, για πρώτη φορά στην ιστορία της, η πελατειακή βάση της στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 150.000 πελάτες – από 3,52 εκατ. πελάτες στα τέλη του 2021, η HelloFresh απαριθμεί σήμερα (αρχείο PDF) στις ΗΠΑ 3,37 εκατ. πελάτες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των ενεργών πελατών κατά 110.000 πελάτες παγκοσμίως -από 7,22 εκατ. πελάτες το 2021- αριθμεί σήμερα 7,11 εκατ. ενεργούς πελάτες, στις 18 χώρες όπου αυτή δραστηριοποιείται.

Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου 60% του τζίρου πραγματοποιείται στην αγορά των ΗΠΑ, τη σημαντικότερη αγορά της εταιρείας, καθώς οι Αμερικανοί πελάτες πραγματοποιούν κατά μέσο όρο περισσότερες παραγγελίες (4,28) από τους άλλους παγκόσμιους πελάτες (3,97) και με μεγαλύτερη μέση αξία καλαθιού (71,2 ευρώ) έναντι των άλλων πελατών (49,5 ευρώ).

Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (Adj. EBITDA) μειώθηκαν κατά 9,5% στα 477,4 εκατ. ευρώ και, αντίστοιχα, το περιθώριο προσαρμοσμένου EBITDA μειώθηκε κατά 2,5 μονάδες βάσης, σε 6,3%.

Για το 2023, η εταιρεία εκτιμά ότι η πελατειακή της βάση θα παραμείνει σταθερή, ενώ προβλέπει αύξηση τζίρου 2% – 10% σε ετήσια βάση και προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA μεταξύ 460 και 540 εκατ. ευρώ. Στόχος της διοίκησης της HelloFresh είναι να ξεπεράσει το ορόσημο των 10 δισ. ευρώ σε πωλήσεις μέχρι το 2025.

Εμπλουτισμός των προϊοντικών επιλογών

Η στρατηγική της HelloFresh για την επίτευξη του στόχου της να αναδειχθεί, όπως αναφέρει στις παρουσιάσεις της η ίδια, ως ο κορυφαίος παγκόσμιος πάροχος πλήρως ενσωματωμένων λύσεων τροφίμων (world’s leading fully integrated food solutions group), εστιάζει ολοένα και περισσότερο στον εμπλουτισμό των προϊοντικών επιλογών της, λόγω της αυξανόμενης διαφοροποίησης των πελατειακών αναγκών, αλλά και στην αμεσότερη παράδοση των γευμάτων.

Αυτή τη στιγμή, η HelloFresh δραστηριοποιείται με τα εμπορικά σήματα HelloFresh, Green Chef και EveryPlate στην αγορά συνδρομητικών υπηρεσιών διανομής των συστατικών των γευμάτων (πρωϊνό, μεσημεριανό και βραδινό), με τα εμπορικά σήματα Factor, youfoodz και freshly στην αντίστοιχη αγορά παράδοσης ετοίμων γευμάτων ready-to-eat (RTE), με το HelloFresh Market στην αγορά λιανικής ειδών τροφίμων και -τέλος- με το GoodChop στην αγορά συνδρομητικών υπηρεσιών διανομής ιχθύων και κρέατος.

Μέσω της παραπάνω Multi-brand στρατηγικής, η εταιρεία είναι σε θέση να προσφέρει διάφορα ποικίλα προϊόντα-υπηρεσίες σε διαφορετικό κοινό-στόχο, σε διαφορετική τιμή και διαφορετικό επίπεδο ευκολίας, πετυχαίνοντας μεγαλύτερη διείσδυση στις αγορές όπου αυτή δραστηριοποιείται, περισσότερες παραγγελίες, με αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης αξίας καλαθιού.

Υπενθυμίζεται ότι η HelloFresh διαχειρίζεται η ίδια ολόκληρη την αξία της υπηρεσίας αλυσίδας εφοδιασμού, ήτοι την ανάπτυξη και τον σχεδιασμό των ιδανικών συνταγών και των επιλογών γευμάτων, την προμήθεια των προϊόντων, μέχρι και την εβδομαδιαία διανομή των συστατικών των γευμάτων με τη μορφή πακέτου.

Επικέντρωση στις υφιστάμενες αγορές

Η HelloFresh δραστηριοποιείται σε 18 χώρες σε 3 διαφορετικές ηπείρους, ενώ αποχώρησε πολύ γρήγορα από την γιαπωνέζικη αγορά, αφού φάνηκε πολύ δύσκολη υπόθεση να καταστεί κερδοφόρα η δραστηριότητα σε αυτή, σε διάστημα 2-3 ετών.

Η διοίκησή της σκοπεύει να επικεντρωθεί προς το παρόν στις υφιστάμενες αγορές και να επεκτείνει το προϊοντικό χαρτοφυλάκιό της στις αγορές όπου αυτή δραστηριοποιείται, καθώς η συνδρομητική υπηρεσία παράδοσης ετοίμων γευμάτων παρέχεται μόνο στις αγορές των ΗΠΑ και στην Αυστραλία.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η εταιρεία λειτουργεί πλήθος αυτοματοποιημένων Fulfilment Centers σε 3 διαφορετικές ηπείρους.

Σίγουρα η HelloFresh είναι ένας από τους μεγάλους κερδισμένους στον κλάδο του eFood εν μέσω πανδημίας του κορωνοϊού, δεδομένου ότι έκλεισε το 2022 με τετραπλάσια αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με το 2019, το τελευταίο έτος πριν από την πανδημία.

Σχετικά άρθρα:



Categories: Abo-Commerce, Curated Shopping, e-commerce, E-Food, Αναλύσεις, Location Based Services, On-Demand Commerce

Tags: , , , , , , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: