Amazon Dash Button: Τι ακριβώς καρπώνεται η Amazon από τους συνεργάτες της, τα Brands

Μιας και η Amazon φέρνει τα Amazon Dash Buttons, το «μαγικό κουμπί», για την παραγγελία επώνυμων ειδών νοικοκυριού και στην Ευρώπη (Τα Amazon Dash Buttons κατακτούν και την Ευρώπη), καλό είναι να ρίξουμε μια ματιά για το τι ακριβώς καρπώνεται η Amazon από τους συνεργάτες της, τα Brands. Άλλωστε, η συγκεκριμένη συσκευή – υπηρεσία, από τεχνολογικής άποψης δεν έχει τόσο ενδιαφέρον όσο κυρίως από στρατηγικής.

„The device business is less about building hardware for customers and more about building services behind that hardware.“

amazon-dash-button_cabinet_

Πηγή: Amazon

Αναλυτικά, λοιπόν, η Amazon εισπράττει κατά την πώληση του Button, και από τις δύο πλευρές:

  • Από τον Prime πελάτη, καθώς αυτός χρεώνεται αρχικά με το ποσό των 4,99 δολαρίων για την αγορά μια συσκευής Button (βέβαια, το παραπάνω ποσό επιστρέφεται στον πελάτη με την εκτέλεση της πρώτης παραγγελίας) ενώ παράλληλα η παράδοση είναι δωρεάν, χωρίς χρέωση μεταφορικών.
  • Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την ανάλυση της Wall Steet Jοurnal, από τους κατασκευαστές επωνύμων προϊόντων η Amazon λαμβάνει το ποσό των 15,00 δολαρίων για κάθε πωληθέν Button ενώ παράλληλα σε κάθε παραγγελία οι ίδιοι συμμετέχουν στην επιχορήγηση των εξόδων αποστολής ύψους 25% από την τιμή πώλησης.

Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπόψη τα παραπάνω για την Amazon η παραπάνω υπηρεσία είναι μια άκρως επικερδής δραστηριότητα, σε μια διφορούμενη σχέση με τους κατασκευαστές επωνύμων προϊόντων (Η αγοραστική διαδικασία των καταναλωτών μετατοπίζεται υπέρ της Amazοn – χαμένοι οι κατασκευαστές). Αυτοί, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους, θα πρέπει να αναρτούν εκεί που είναι και οι πελάτες τους. Αυτοί, βέβαια, βρίσκονται, πού άλλου, μα πρωτίστως στην πλατφόρμα της Amazon (Marketplaces: Τα επιχειρηματικά μοντέλα, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο).

Από την άλλη, για να βρουν τα Amazon Dash Buttons τη μαζική αποδοχή του κόσμου, θα πρέπει πρωτίστως να είναι ειλικρινή, ήτοι να εμφανίζουν τις «σωστές» τιμές. Βλέπετε, όποιος πατήσει ένα  Dash Button, δε γνωρίζει εάν την ίδια στιγμή έχει αλλάξει η τιμή του συγκεκριμένου προϊόντος. Όλοι μας βέβαια γνωρίζουμε ότι οι διαδικτυακοί έμποροι με πρωταγωνιστή την Amazon επιδιώκουν την ευθυγράμμιση της στρατηγικής τιμολόγησής τους, δηλαδή τη συνεχή αναθεώρηση των τιμών τους (Η παγίδα της δυναμικής τιμολόγησης). Το παράδειγμα της Amazon είναι χαρακτηριστικό (Η Amazon και η αναθεώρηση των τιμών), που σύμφωνα με μια έρευνα της metoda, αναθεώρησε τον Φεβρουάριο του 2016 πάνω από 3,3 εκατ. φορές τις τιμές της στην πλατφόρμα της Amazon.de..

Άραγε θα συμμορφωθεί η Amazon στις απαιτήσεις των πελατών της;

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:Business Models, e-commerce, On-Demand Commerce, Smart Devices

Ετικέτες:, ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: