Η Amazon «έφαγε λάχανο» το παραδοσιακό λιανεμπόριο στις Η.Π.Α.

Η Amazon «έφαγε λάχανο» το παραδοσιακό λιανεμπόριο στις Η.Π.Α.. Αυτά δείχνουν τα ανησυχητικά για τους παραδοσιακούς λιανοπωλητές στοιχεία των Yahoo Finance και RBC Capital.

Ειδικότερα, η Yahoo Finance γνωστοποίησε στοιχεία της επενδυτικής τράπεζας Piper Jaffray σύμφωνα με τα οποία η Amazon αυτή τη στιγμή έχει προσβασιμότητα στο 44% του αμερικανικού πληθυσμού, το οποίο μάλιστα μπορεί να απέχει μόλις 20 μίλια (περί τα 32,19 χιλ.) από το υφιστάμενο δίκτυο των εφοδιαστικών αλυσίδων της. Μέσω του παραπάνω δικτύου, ο κολοσσός του διαδικτυακού εμπορίου είναι σε θέση να παραδώσει αυθημερόν και με χαμηλό κόστος τις παραγγελίες των πελάτες του αλλά και να καλύψει μεγάλες περιοχές με παράδοση των διαδικτυακών παραγγελιών σε χρονικό διάστημα 60 λεπτών ή μέσα σε χρονικό πλαίσιο δύο ωρών.

amazon-fulfillment-network-node

Ποσοστό του αμερικανικού πληθυσμού που η Amazon καλύπτει σε απόσταση 20 μιλίων μέσω του δικτύου της logistics – Πηγή: Piper Jaffray

Αν λάβει κάποιος υπόψη του τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εν λόγω εταιρείας, τότε εύκολα μπορεί να κατανοήσει ότι πιθανά σύντομα η επίσκεψη των φυσικών καταστημάτων για πραγματοποίηση των αγορών θα ανήκει σε βιωματική εμπειρία του παρελθόντος. Αρχικά, αυτήν τη στιγμή περίπου 69 εκατ. πελάτες στις Η.Π.Α. είναι μέλη της συνδρομητικής της υπηρεσίας Prime. Επιπλέον, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Piper Jaffray, η Amazon μπορεί να αποκτήσει προσβασιμότητα στο 80% του αμερικανικού πληθυσμού.  Η ίδια αναπτύσσει όσο κανείς ένα οικοσύστημα καινοτόμων πελατοκεντρικών «Προτάσεων Αξίας» (Γιατί το εμπόριο έχει την ανάγκη για δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων;), Dash Button, Echo, κινητές εφαρμογές, οι οποίες είναι μάλιστα πιο άνετες από το να επισκέπτεται κάποιος ένα φυσικό κατάστημα με στόχο τη διευκόλυνση και άνεση των πελατών της.

Πέρα από τα παραπάνω, η  Amazon «έφαγε λάχανο» και τους ανταγωνιστές της στο διαδίκτυο. Αυτά δείχνουν τα αποτελέσματα μιας έρευνας της RBC Capital. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας, η Amazon δεν είναι μονάχα το κορυφαίο ηλεκτρονικό κατάστημα μέσω του οποίου πραγματοποιούν τις διαδικτυακές αγορές τους οι καταναλωτές στις Η.Π.Α, αλλά εμφανίζει έναντι των ανταγωνιστών της, τα παρακάτω στρατηγικά συγκριτικά πλεονεκτήματα: χαμηλότερη τιμή, μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων,  υπερισχύον βίωμα διευκόλυνσης και άνεσης. Ενώ το πιο ανησυχητικό στοιχείο για τους  ανταγωνιστές της είναι ο υψηλός βαθμός ικανοποίησης των πελατών της Amazon από τις προσφερόμενες υπηρεσίες της. Καθώς ένα ποσοστό 85% των πελατών της είναι άκρως ικανοποιημένοι ή πολλοί ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες της.

amazon-customer-satisfaction

Βαθμός ικανοποίησης των πελατών της Amazon από τις προσφερόμενες υπηρεσίες της – Πηγή: RBC Capital Markets

Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των λιανοπωλητών καταρρέουν (Το ηλεκτρονικό επιχειρείν και η αποδιοργάνωση του παραδοσιακού λιανεμπορίου) και ως εκ τούτου η μελλοντική ύπαρξή τους κρέμεται σε ένα λεπτό νήμα κλωστής. Καθώς, αυτό που θα πρέπει να γίνει κατανοητό είναι το γεγονός ότι για την κατάρρευση τους δε χρειάζεται οι καταναλωτές να σταματήσουν εντελώς να πραγματοποιούν τις αγορές τους στο παραδοσιακό λιανεμπόριο. Αρκεί μονάχα οι καταναλωτές να μειώσουν αρκετά το ποσοστό των αγορών τους στα φυσικά καταστήματα (Στις Η.Π.Α. το Ηλεκτρονικό εμπόριο προκάλεσε τη μείωση κατά 50% της επισκεψιμότητας των φυσικών καταστημάτων).

amazon-purschases-frequence

Ιδιαίτερα ανησυχητικό για τους ανταγωνιστές της Amazon, η αύξηση των επαναγoρών – Πηγή: RBC Captital Markets

Βέβαια, εάν νομίζουν οι ευρωπαίοι λιανοπωλητές ότι θα τη γλιτώσουν, μάλλον σφάλουν. Το παράδειγμα των κυριότερων αγορών της κεντρική Ευρώπης (Η Amazon έχει στη Γερμανία 44 εκατ. πελάτες εκ των οποίων 17 εκατ. Prime μέλη), όπου και σε αυτές η  Amazon κυριαρχεί ενώ παράλληλα αυτή στήνει συστηματικά το δικό της δίκτυο διανομής για το «τελευταίο μίλι», δείχνει ότι η κατάρρευση του παραδοσιακού λιανεμπορίου και στην Ευρώπη θα έρθει αρχικά με σιγά βήματα και μετέπειτα ξαφνικά, όπως ο κλέφτης στο σκοτάδι.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, E-Commerce Platforms, Αναλύσεις, Logistics

Ετικέτες: , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: