Media-Saturn: Ετοιμάζεται να μπει στο χρηματιστήριο με τη νέα επωνυμία Ceconomy – καταρρέει η Redcoon

Μετά την διάσπαση της Metro Group σε δύο νέες ανεξάρτητες εταιρείες (Διασπάται η Metro Group – Ποια είναι τα επόμενα βήματα της Media-Saturn;), ο γερμανικός κολοσσός του διεθνές λιανεμπορίου όμιλος METRO AG θέλει να αποχωριστεί από την Media-Saturn και ετοιμάζεται να την βάλει στο χρηματιστήριο με τη νέα επωνυμία Ceconomy, επωνυμία που ανακοινώθηκε χθες στα πλαίσια του Capital Markets Day.

ceconomy

Ήδη από προχθές, η Media-Saturn δημοσίευσε τα τελευταία οικονομικά στοιχεία της ως μέλος του ομίλου Metro. Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω στοιχεία (αρχείο PDF), οι συνολικές πωλήσεις της Media-Saturn ανήλθαν στα 21,87 δισ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 0,6% σε σχέση με την οικονομική χρήση του 2014/2015. Οι διαδικτυακές πωλήσεις της Media-Saturn αυξήθηκαν κατά 8,44% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση στα 1,95 δισ. ευρώ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις της Media-Saturn αντιπροσωπεύουν περίπου το 9% των συνολικών πωλήσεων της (μη πετυχαίνοντας τον στόχο της που ήταν το 10%).

sales_mediasaturn-2009_2016

Βέβαια, εάν λάβουμε υπόψη τον ενοποιημένο τζίρο της αποκλειστικά διαδικτυακής θυγατρικής εταιρείας της Redcoon, τότε ο τζίρος των διαδικτυακών πωλήσεων της Media-Saturn αντιπροσωπεύει μονάχα το 7,1% των συνολικών πωλήσεων. Υπενθυμίζω ότι o όμιλος Media-Saturn εξαγόρασε στα τέλη Μαΐου του 2011 την Redcoon, του τέταρτου μεγαλύτερου διαδικτυακού καταστήματος ηλεκτρικών ειδών στην Ευρώπη έναντι 125 εκατ. ευρώ. Αυτή θα αναλάμβανε κυρίαρχο λόγο στη λειτουργία της νέας επιχειρησιακής οντότητας „Electronics Online Group“ (Media-Saturn: Υιοθετεί μια νέα στρατηγική με έμφαση την ανάπτυξη εξειδικευμένων ηλεκτρονικών καταστημάτων) της Media-Saturn.

Η λανθασμένη στρατηγική της Media-Saturn (τοποθέτηση διαφορετικών προσωρινών διαχειριστών αλλά και η κακή διαφημιστική καμπάνια) επέφερε την κατάρρευση της Redcoon,  με αποτέλεσμα η Media-Saturn να προχωρήσει στο κλείσιμο των ηλεκτρονικών καταστημάτων της Redcoon σε αρκετές χώρες λειτουργίας της. Ενώ εάν δεν βρεθεί αγοραστής, τότε είναι θέμα χρόνου να κλείσουν και τα αντίστοιχα eShops της Redcoon στη Γερμανία και Ιταλία.

redcoon-excecution

Χωρίς την παρουσίαση καμίας απολύτως διαδικτυακής στρατηγικής, αλλά τη συνεχή επένδυση σε φυσικά καταστήματα και με υψηλό ποσοστό χρήσης της υπηρεσίας Click & Collect (42%), διαφαίνεται το δίλημμα που πρέπει να αντιμετωπίσει η Ceconomy. Όπως ανάφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Media-Saturn, Peter Haas, «ανάπτυξη χωρίς τα (1.000) καταστήματά μας, δεν επιτυγχάνεται».

ceconomy-store-network

Τι θα συμβεί, όμως, εάν επέλθει μείωση της επισκεψιμότητας των φυσικών καταστημάτων της; Σημειώνω ότι εάν λάβουμε υπόψη μονάχα τον καθαρό διαδικτυακό τζίρο της Media-Saturn χωρίς την παραλαβή των παραγγελιών στα φυσικά καταστήματα, τότε ο τζίρος των διαδικτυακών πωλήσεων της Media-Saturn αντιπροσωπεύει μονάχα το 4,5% των συνολικών πωλήσεων.

Όπως σάς είχα επεξηγήσει στο παρελθόν, το παραδοσιακό εμπόριο έχασε το τραίνο του μέλλοντος. Άλλωστε, τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους. Ενώ η Media-Saturn αναμένει ανάπτυξη 3%, η Amazon και η παρέα της συνεχίζουν να καλπάζουν με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης.

Λέτε να βρεθεί επενδυτής που θα πιστέψει στο επιχειρηματικό μοντέλο της CECONOMY «Ceconomy is ready for independence the best is yet to come for existing and new shareholders» (αρχείο PDF).

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Multichannel Commerce

Ετικέτες: , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: