Ο μεγαλύτερος ταχυμεταφορέας της Amazon…είναι η ίδια η Amazon

Οι διαστάσεις του εγχειρήματος ανάπτυξης του δικού της δικτύου διανομής «Amazon Logistics», δείχνουν το πόσο σοβαρά η Amazon αντιμετωπίζει ένα από τα κορυφαία θέματα του ηλεκτρονικού εμπορίου και ότι δεν πιστεύει στην ικανότητα των παρόχων ταχυμεταφορών να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις προκλήσεις ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ως εκ τούτου, το μότο της Amazon εδώ και επτά χρόνια είναι: Το κάνω μόνος μου.

H Amazon αποκάλυψε πρόσφατα ότι μέσω των Amazon Logistics αυτή παρέδωσε το 2019 συνολικά 3,5 δισ. δέματα στους πελάτες της σε όλο τον κόσμο, ενώ περισσότεροι από 800 ελεύθεροι επαγγελματίες – υπεργολάβοι συμμετέχουν στο πρόγραμμά της Delivery Service Partners στις ΗΠΑ και οποίοι απασχολούν 75.000 επαγγελματίες οδηγούς. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τις ΗΠΑ η Amazon διαχειρίζεται ως επί το πλείστον μόνη της τον μεγαλύτερο όγκο των αποστολών της. Το ίδιο συμβαίνει στη Μ. Βρετανία και στη Γερμανία. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο μεγαλύτερος ταχυμεταφορέας της Amazon…είναι η ίδια η Amazon, ενώ παράλληλα περιορίζει την εξάρτησή της από τους παραδοσιακούς συνεργάτες της, όπως την UPS, την USPS και την DHL.

Μετά το λανσάρισμα των Prime Van το 2018 („Η Amazon παράγγειλε στις ΗΠΑ 20.000 φορτηγά – πλήττει τους παρόχους υπηρεσιών ταχυμεταφοράς“) και τα οποία ήδη κυκλοφορούν στα μεγάλα αστικά κέντρα των ΗΠΑ, η Amazon έχει ήδη προνοήσει για την ανάπτυξη της Amazon Logistics και την εξυπηρέτηση των μελλοντικών αναγκών της („100.000 ηλεκτροκίνητα βανάκια Rivian παρήγγειλε η Amazon Logistics στοχεύοντας στον μετασχηματισμό της αγοράς ταχυμεταφορών“).

Μάλιστα ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι στα τέλη του 2019 η νεοφυή Rivian, στην οποία η Amazon από τις αρχές του περασμένου έτους επενέδυσε το ποσό των 700 εκατ. δολαρίων, έλαβε επιπρόσθετα επενδυτικά κεφάλαια ύψους 1,3 δισ. δολαρίων. Η T. Rowe Price ηγήθηκε του δ’ γύρου επένδυσης, ενώ συμμετείχαν ακόμη και οι υπάρχοντες επενδυτές Amazon, Ford Motor Company και BlackRock. Το 2019 ήταν μια ιδιαίτερα επιτυχημένη χρονιά για τη Rivian, καθώς κατάφερε να συγκεντρώσει συνολικά 2,85 δισ. δολάρια σε επενδυτικά κεφάλαια.

Όπως γίνεται σαφές από τις μέχρι τώρα στρατηγικές κινήσεις της και τη συνεχή αναζήτηση στελεχών στον κλάδο των μεταφορών & Logistics, η Amazon στοχεύει στον μετασχηματισμό της αγοράς ταχυμεταφορών και στην αξιόπιστη παράδοση στο «τελευταίο μίλι» („Logistics: Οι πιθανές στρατηγικές λύσεις για αξιόπιστη παράδοση στο «τελευταίο μίλι»“). Η καθιέρωση αυτής στην κορυφή των παρόχων υπηρεσιών ταχυμεταφοράς αποτελεί πλέον ζήτημα χρόνου.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, Logistics, Trends

Tags: , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.