Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε (αρχείο PDF) πρόσφατα η Jumbo, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου κατά τη χρήση του 2020 διαμορφώθηκε σε 694,03 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά -18,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος που ήταν 848 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας διαμορφώθηκε σε 541,95 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 22,46% σε σχέση την αντίστοιχη χρήση του 2019 που ήταν 698,92 εκατ. ευρώ.
Στην Ελλάδα οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας, χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές, παρουσίασαν μείωση κατά -30% περίπου (364,80 εκατ. ευρώ), σε σχέση με το 2019 (517,71 εκατ. ευρώ), ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου συνεισφέρουν μόλις το 5% (18,2 εκατ. ευρώ) επί του συνόλου (αρχείο PDF).
Χωρίς ψηφιακό μετασχηματισμό του υφισταμένου επιχειρηματικού μοντέλου της, η «αποκάλυψη» για την Jumbo ήρθε νωρίτερα από ό,τι αναμενόταν, χάρη στον κορωνοϊό („Ο κορωνοϊός και οι συνέπειες στο Εμπόριο“).
Tα αποτελέσματα προ τόκων, φόρων, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων σε επίπεδο Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 209,06 εκατ. ευρώ από 259,17 εκατ. ευρώ που ήταν την προηγούμενη αντίστοιχη χρήση και το περιθώριο των αποτελεσμάτων προ τόκων, φόρων, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων υποχώρησε σε 30,12% από 30,56%. Αντίστοιχα, τα Καθαρά Ενοποιημένα Κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 138,67 εκατ. ευρώ έναντι αυτών της περσινής αντίστοιχης χρήσης που ήταν 177,62 εκατ. ευρώ, δηλαδή μειωμένα κατά 21,93%.
Σε αντίθεση με άλλες επιχειρήσεις-μαμούθ όπως την Douglas, την Zara και την H&M, η διοίκηση της Jumbo δεν κατανόησε ακόμα ότι το ηλεκτρονικό επιχειρείν, όχι μόνο επιφέρει την αποδιοργάνωση του παραδοσιακού λιανεμπορίου, αλλά τροποποιεί και τις καταναλωτικές συνήθειες, με αποτέλεσμα τη μείωση της επισκεψιμότητας των φυσικών καταστημάτων.
Σχετικά άρθρα:
- Η «αποκάλυψη» για την Jumbo ήρθε νωρίτερα
- Οι κυριότερες επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη μετά-κορωνοϊού εποχή
- Κορωνοϊός: «Βατερλό» για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και τα Logistics στην Ελλάδα
- Ο κορωνοϊός και οι συνέπειες στο Εμπόριο
- Jumbo: Χωρίς ψηφιακό μετασχηματισμό του υφισταμένου επιχειρηματικού μοντέλου της, θα ακολουθήσει η «αποκάλυψη»
- Η Jumbo μπήκε στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου χωρίς παιχνίδια
- Γιατί το εμπόριο έχει την ανάγκη για δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων;
- E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι
- Το παραδοσιακό εμπόριο έχασε το τραίνο του μέλλοντος
- Το ηλεκτρονικό επιχειρείν και η αποδιοργάνωση του παραδοσιακού λιανεμπορίου
Categories: e-commerce, Multichannel Commerce
Απάντηση