Όπως είχα επεξηγήσει πρόσφατα, τα Marketplaces είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Αντίστοιχα, οι επιχειρήσεις οι οποίες καταφέρνουν οργανικά να προσελκύσουν νέους πελάτες μέσω μιας υπερισχύουσας αποκλειστικής υπηρεσίας (ενθουσιασμός των πελατών από υπηρεσίες), αποκτούν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού ενώ παράλληλα καταργούν την αναζήτηση – επιλογή προϊόντων αλλά και τη διαφάνεια των τιμών (βλέπε τη ψηφιακή διαδικασία αγοράς του καταναλωτή).
Κλασικό παράδειγμα εταιρείας που ανέπτυξε εξαιρετικά καινοτόμες υπηρεσίες είναι αυτό της Amazon, η οποία μέσω της συνδρομητικής υπηρεσίας της Prime άλλαξε τα δεδομένα στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Statista, περίπου ένα 40% των 43,9 εκατ. τακτικών πελατών της Amazon στη Γερμανία είναι μέλη της συνδρομητικής υπηρεσίας Prime. Σε νούμερα αυτό σημαίνει ότι μονάχα στη Γερμανία τα μέλη της παραπάνω συνδρομητικής υπηρεσίας ανέρχονται στα 17 εκατ. μέλη. Λαμβάνοντας υπόψη ότι κάθε Prime μέλος καταβάλλει 49 ευρώ ετησίως, τότε η Amazon εισπράττει ετησίως 833 εκατ. ευρώ “βρέξει-χιονίσει”.
Η στρατηγική επιλογή του Jeff Bezos, να συνεχίζει να επενδύει δισεκατομμύρια δολάρια στο οικοσύστημα της Prime, διαφαίνεται αποτελεσματική. Και αυτό διότι, σύμφωνα με έρευνα της Consumer Intelligence Research Partners, ένα Prime μέλος της Amazon δαπανά σε αυτή, κατά μέσο όρο, 1,500 δολάρια ετησίως, έναντι 625 δολαρίων των μη μελών. Αντίστοιχα, ένα χρήστης ενός Amazon Kindle δαπανά, κατά μέσο όρο, 1450 δολάρια ετησίως, έναντι 725 δολαρίων των μη κατόχων συσκευών Kindle.
Τι σημαίνουν εν κατακλείδι τα παραπάνω για τους έλληνες εμπόρους, τους έλληνες κατασκευαστές και τα ελληνικά brands; Απλώς, ότι εάν θέλουν να κατακτήσουν τη γερμανική αγορά, αυτοί θα πρέπει να αναρτούν τα προϊόντα τους εκεί που είναι και οι πελάτες τους. Αυτοί, βέβαια, βρίσκονται, πού άλλου, μα πρωτίστως στην πλατφόρμα της Amazon!
Σχετικά άρθρα:
- Η Amazon λάνσαρε στη Γερμανία την υπηρεσία Prime Now
- Η Amazon λάνσαρε σήμερα στη Γερμανία την υπηρεσία δωρεάν αυθημερόν παράδοση
- Amazon: Με το «έτσι θέλω» καταγράφει συνεχή ρεκόρ κερδοφορίας
- Έσπασε το φράγμα των 100 δισ. δολαρίων σε έσοδα η Amazon!
- Marketplaces: Τα επιχειρηματικά μοντέλα, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο
- Logistics: Τα…δύο πόδια σε ένα παπούτσι βάζει η Amazon τους διαδικτυακούς εμπόρους
- E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι
- Η αγοραστική διαδικασία των καταναλωτών μετατοπίζεται υπέρ της Amazοn – χαμένοι οι κατασκευαστές
- Στρατηγική τοποθέτησης επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Εμπορίου
- Amazon: Τα μέλη της συνδρομητικής υπηρεσίας της Prime εκτινάζουν τα καθαρά έσοδα στα 89 δισ. δολάρια για το 2014
- Prime Now: Μέσα σε 60 λεπτά θα παραδίδει τις παραγγελίες η Amazon
- Amazon Services: H Amazon ενσωματώνει υπηρεσίες τοπικών τεχνιτών
- Amazon: Σε λειτουργία τα πρώτα κέντρα διαλογής της
- Η Amazon και οι φιλοδοξίες της στις υπηρεσίες ταχυμεταφορών
- Amazon: Prime Pantry – Η νέα υπηρεσία παράδοσης μη ευπαθή προϊόντων
- Amazon: Αύξηση των καθαρών εσόδων στα 74,5 δισ. δολάρια για το 2013
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, Logistics
Απάντηση