Συμφωνία για εξαγορά των καταστημάτων Kiosky’s από την Delivery Hero

Την εξαγορά των καταστημάτων Kiosky’s του Ομίλου Μούχαλη επιδιώκει η εισηγμένη γερμανική Delivery Hero, μητρική της efood (efood: Αύξηση τζίρου 49% στα 64,4 εκατ. ευρώ), όπως προβλέπει συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ των δύο πλευρών και επιβεβαιώθηκε επίσημα (μέσω e-mail) από τον γερμανικό όμιλο.

Ειδικότερα, η Delivery Hero, κατέληξε σε συμφωνία για την εξαγορά των εταιρειών «Άλφα Διανομές Ζαχαρώδη Ποτά Ψιλικά Α.Ε.» (δραστηριότητα στη χονδρική διακίνηση ζαχαρωδών και προϊόντων κάβας στα σημεία μικρής λιανικής), ΙΝΚΑΤ A.E. (διαχειρίζεται το δίκτυο περιπτέρων Kiosky’s και τα καταστήματα Kiosky’s Convenience Stores), delivery.gr και e-table.gr.

Σύμφωνα με την ετήσια οικονομική έκθεση χρήσης 2020 της Άλφα Διανομές, η εταιρεία εμφάνισε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 4,86%. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στην συνεχιζόμενη ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων kiosky’s. Ο κύκλος εργασιών το 2020 ανήλθε στο ποσό των 22,14 εκατ. ευρώ έναντι 21,11 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ οι καθαρές ζημιές (μετά φόρων) το 2020, ανήλθαν στο ποσό των 307.462,16 ευρώ έναντι € 205.755,84 ευρώ το 2019 παρουσιάζοντας αύξηση 49,43%.

Στον αντίποδα, σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά της αποτελέσματα της ΙΝΚΑΤ, ο τζίρος της εταιρείας υποχώρησε κατά 5,36% σε σχέση με το 2019 στα 54,88 εκατ. ευρώ, ενώ οι καθαρές ζημίες (μετά φόρων) το 2020, ανήλθαν στο ποσό των 637.544,59 ευρώ έναντι κερδών 67.040,74 ευρώ το 2019.

Το δίκτυο της Kiosky’s Convenience Stores αποτελείται αυτή τη στιγμή από περίπου 75 σημεία πώλησης, ενώ συνολικά τα σημεία της INKAT (περίπτερα και convenience stores) ανέρχονται σε 500.

Η Στρατηγική της Delivery Hero

Εφόσον η συμφωνία εγκριθεί και από την Επιτροπή  Ανταγωνισμού, οι επιχειρησιακές διαδικασίες της ΙΝΚΑΤ και της Άλφα θα ενσωματωθούν στο efood, για να ενισχύσουν τη στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας στον κλάδο της υπερταχείας παράδοσης („Η Delivery Hero φέρνει τα Dmarts στην Ελλάδα) και τη δυναμική επέκταση της υπηρεσίας διανομής ειδών σουπερμάρκετ.

Υπενθυμίζω ότι στις αρχές του τρέχοντος έτους, το e-food.gr λάνσαρε τη δική της πρακτική υπερταχείας παράδοσης, το efood Market, ενώ η ελληνικών συμφερόντων InstaShop και 100% θυγατρική της Delivery Hero, ήρθε και στην Ελλάδα.

Aξίζει δε να σημειωθεί πως πριν μερικές εβδομάδες η Delivery Hero προχώρησε (αρχείο PDF) σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 2 εκατ. ευρώ στη θυγατρική της στην Ελλάδα «Delivery Hero DMart Greece Μονοπρόσωπη Α.Ε.», με μοναδική ιδρύτρια – μέτοχο την επίσης θυγατρική του oμίλου εταιρεία με την επωνυμία «Delivery Hero Stores Holding GmbΗ».

Όπως προκύπτει από δημοσιευμένα στοιχεία της εταιρείας, στα τέλη του Ιουνίου η Delivery Hero λειτουργούσε 687 μικρές αποθήκες (Dmarts) σε 37 διαφορετικές χώρες. Τα Dmarts κρίνονται απαραίτητα για τη λειτουργία του Quick Commerce („Q-Commerce“- γρήγορο εμπόριο).

Βέβαια, τίθεται ένα κρίσιμο ερώτημα: Θα καταφέρουν άραγε οι πάροχοι υπηρεσιών υπερταχείας παράδοσης προϊόντων σουπερμάρκετ („E-Food και το ultra-fast delivery των goPuff, getir και Gorillas”) να λύσουν τον γρίφο του Quick Commerce, ήτοι να γίνουν κερδοφόρες επιχειρήσεις;

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Food, Location Based Services, On-Demand Commerce, Trends

Tags: , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: