Στην Ελλάδα έχουν ξεφυτρώσει πλήθος νέων εναλλακτικών ταχυμεταφορικών υπηρεσιών, με στόχο την αξιόπιστη παράδοση στο «τελευταίο μίλι», όπως αυτές της Clever Point, της Skroutz (Last Mile και Express παράδοση) και της Stoferno. Ιδιαίτερα στον κλάδο της διανομής προϊόντων σούπερ μάρκετ, πλήθος εταιρειών όπως η e-Fresh, η eFood της Delivery Hero, η BOX της Cosmote, η Wolt, η Popmarket, η InstaShop, η Ferto αλλά και η AB Βασιλόπουλος και η «παρέα» της έχουν αναπτύξει το δικό τους δίκτυο διανομέων για το «τελευταίο μίλι», ζήτημα που τα ΕΛΤΑ, η ACS αλλά και οι υπόλοιποι ταχυμεταφορείς δεν έχουν ούτε την όρεξη αλλά ούτε και τη διάθεση να ασχοληθούν.
Επιπλέον, τους τελευταίους μήνες τόσο η BoxNow όσο και η Skroutz με τα Skroutz Points αναπτύσσουν αυτόματα σημεία παραλαβής δεμάτων, τις έξυπνες θυρίδες ή Smart Lockers, εξέλιξη που σίγουρα θα πρέπει να χαροποιεί την ελληνική αγορά.
Η BoxNow, θυγατρική του Emma Capital Group, έχει ήδη τοποθετήσει τα BoxNow Lockers στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, αλλά και σε Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Τρίπολη, Σπάρτα, Πύργο, Αγρίνιο, Άστρος, Ναύπακτος και Άργος, με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της εταιρείας να προβλέπει ότι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, θα καλύπτει το 80% της ηπειρωτικής Ελλάδας, με την τοποθέτηση τουλάχιστον 1.500 BoxNow θυρίδων.
Από την άλλη, η Skroutz έχει τοποθετήσει τις δικές της θυρίδες σε περισσότερα από 60 σημεία εντός Αττικής, ενώ προβλέπει να τα αυξήσει σε περισσότερα από 200 Lockers μέχρι τον Ιούνιο.
Στην ελληνική αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου και δη στους εμπλεκόμενους εμπόρους τίθεται εδώ και καιρό τα ερωτήματα κατά πόσο οι ίδιοι είναι διατιθέμενοι να «αρμέγονται» ασύστολα από τους ταχυμεταφορείς ή εάν πρέπει να αναπτύξουν τους δικούς τους εσωτερικούς μηχανισμούς διανομής στο τελευταίο μίλι, ενσωματώνοντάς το στο επιχειρηματικό μοντέλο τους ή κατά πόσο είναι διατιθέμενοι να δώσουν ευκαιρίες σε εναλλακτικούς παρόχους ταχυμεταφορικών υπηρεσιών;
Με ενδιαφέρον θα παρακολουθήσουμε το επόμενο χρονικό διάστημα αν θα καταφέρουν η BoxNow και τα Skroutz Points να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που προκύπτουν από την εκτίναξη των ηλεκτρονικών αγορών και τις οποίες δεν κατάφεραν ή δεν θέλησαν – τουλάχιστον προς το παρόν – να εκμεταλλευτούν, τα ΕΛΤΑ και η «παρέα» της.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι στην Ευρώπη οι μεγαλύτεροι όμιλοι – συγκροτήματα online φαρμακείων έχουν κάνει ήδη το πρώτο βήμα για να μετασχηματίσουν την αγορά φαρμάκων και στο «τελευταίο μίλι» („Η Shop Apotheke Europe εξαγόρασε την First A με στόχο την υπερταχεία παράδοση φαρμάκων“).
Σχετικά άρθρα:
- Κορωνοϊός: «Βατερλό» για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και τα Logistics στην Ελλάδα
- Logistics: Οι πιθανές στρατηγικές λύσεις για αξιόπιστη παράδοση στο «τελευταίο μίλι»
- Η Skroutz στήνει το δικό της δίκτυο διανομέων – γίνεται επικίνδυνη για τους Courier
- Click & Collect: Ποιος θα είναι ο κερδισμένος των νέων φυσικών σημείων παράδοσης;
- SpeedyShop: Click & Collect θυρίδες για βιαστικούς
- Prime Now: Μέσα σε 60 λεπτά θα παραδίδει τις παραγγελίες η Amazon
- Η Amazon και οι φιλοδοξίες της στις υπηρεσίες ταχυμεταφορών
- ParcelLock: Τις δικές τους «προσωπικές» θυρίδες ετοιμάζουν οι ανταγωνιστές της DHL
- DHL: Τον Απρίλιο ξεκινά την πιλοτική εμπορική διάθεση των «προσωπικών» θυρίδων της για πολυκατοικίες
- PaketButler: Ο «προσωπικός» υπηρέτης της DHL που παραλαμβάνει τα δέματα ακόμα και αν δεν είναι κανείς στο σπίτι!
- Waitrose: Ξεκίνησε τη λειτουργία των Click & Collect υπέρ ψυγείων
- DHL: Ξεκίνησε και επίσημα η διάθεση των ιδιόκτητων «προσωπικών» θυρίδων
Categories: e-commerce, Location Based Services, Logistics, M-Commerce, On-Demand Commerce, Trends
Απάντηση