Η Instacart, η μεγαλύτερη πλατφόρμα παράδοσης ειδών παντοπωλείου κατά παραγγελία στις ΗΠΑ, με συνολικό GTV (Gross Trasaction Value – η ακαθάριστη αξία συναλλαγών που πραγματοποιούνται μέσω της πλατφόρμας) 28,83 δισ. δολάρια και έσοδα 2,55 δισ. δολάρια για το 2022, άντλησε 660 εκατ. δολάρια από την αρχική δημόσια προσφορά μετοχών (IPO) στο αμερικανικό χρηματιστήριο τεχνολογίας Nasdaq.
Στην αρχική δημόσια εγγραφή της η εταιρεία πέτυχε τιμή 30 δολάρια ανά μετοχή, γεγονός που της προσέδωσε κεφαλαιοποίηση ύψους 10 δισ. δολαρίων, ενώ κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, η εταιρεία αποτιμόταν έως τα 39 δισ. δολάρια. Σημειώνεται ότι αρχικά η εταιρεία είχε θέσει ως στόχο το εύρος τιμών μεταξύ 26 και 28 δολαρίων ανά μετοχή για τη διάθεση 22 εκατομμυρίων μετοχών.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί πως η PepsiCo είχε, επίσης, συμφωνήσει να αγοράσει 175 εκατ. δολάρια σε ταυτόχρονη ιδιωτική τοποθέτηση.
Τα ενδιαφέροντα στοιχεία του ενημερωτικού δελτίου
Σύμφωνα τα στοιχεία του ενημερωτικού δελτίου, κατά μέσο όρο 7,7 εκατ. καταναλωτές παραγγέλνουν μηνιαίως στην πλατφόρμα της Instacart. Η Instacart βλέπει τον εαυτό της, ιδιαίτερα στις εβδομαδιαίες αγορές, να υπερτερεί έναντι των ανταγωνιστών, εμφανίζοντας αξία καλαθιού μεγαλύτερη των 75 δολαρίων.
Μάλιστα, με βάση τα στοιχεία της Instacart, οι μακροχρόνιοι πελάτες και πελάτισσες φτάνουν να παραγγέλνουν κάποια στιγμή την εβδομάδα, κατά μέσο όρο, αγορές αξίας 480 δολαρίων μηνιαίως.
Συνολικά, η Instacart αποκομίζει έσοδα αξίας 10 δολαρίων ανά παραγγελία, εκ των οποίων τα 7 δολάρια αφορούν την καθαυτό συναλλαγή, ενώ επιπλέον 3 δολάρια έρχονται να προστεθούν από διαφημιστικές υπηρεσίες.
Μοχλός ανάπτυξης είναι τα μέλη της συνδρομητικής υπηρεσίας Instacart+, καθώς 57% του συνολικού GTV πραγματοποιείται από τα 5,1 εκατ. μέλη Premium, αριθμός που βέβαια εξακολουθεί να απέχει πολύ από το συνδρομητικό πρόγραμμα της DoorDash (15 εκατ. μέλη). Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα Prime μέλος της Instacart+ δαπανά σε αυτήν, κατά μέσο όρο, σε τέσσερις παραγγελίες, συνολικά 461 δολάρια μηνιαίως, έναντι των 223 δολαρίων των μη μελών, σε δύο παραγγελίες.
Σύντομα έσοδα 1 δισ. δολάρια από διαφημίσεις;
Τα τελευταία τρία χρόνια, τα διαφημιστικά έσοδα της Instacart έχουν υπερδεκαπλασιαστεί. Σύντομα , μάλιστα, ο διαφημιστικός βραχίονας θα μπορούσε να γίνει μια δραστηριότητα δισεκατομμυρίων δολαρίων, ήτοι μια από τις κύριες πηγές εσόδων.
Στο α΄ εξάμηνο του 2023, η εταιρεία παρουσίασε κέρδη 242 εκατ. δολαρίων έναντι των ζημιών που άγγιξαν τα 74 εκατ. δολάρια, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022. Τα έσοδα διευρύνθηκαν κατά 31%, από 1,13 δισ. δολάρια σε 1,48 δισ. δολάρια, εκ των οποίων 406 εκατ. δολάρια αφορούν έσοδα από διαφήμιση.
Όπως είχαμε αναφέρει πρόσφατα, ένας από τους μεγάλους κερδισμένους της πανδημίας, οι υπηρεσίες online delivery, αποτελεί τον κλάδο εκείνο στο ηλεκτρονικό εμπόριο στον οποίο θα προστεθούν οι νέες διαδικτυακές επιχειρήσεις-πλατφόρμες μαμούθ- τύπου Amazon.
Σχετικά άρθρα:
- Η Instacart ετοιμάζεται να μπει στο χρηματιστήριο
- DoorDash (Wolt): Με ακαθάριστη αξία συναλλαγών 53,4 δισ. δολάρια το 2022, πολλές οι δυνατότητες
- Η DoorDash άντλησε 3,4 δισ. δολάρια από την IPO
- eFood: Η μάχη των δισεκατομμυρίων ξεκίνησε – Instacart και Postmates γεμίζουν τον κουμπαρά τους!
- Instacart: Υπηρεσία αυθημερόν παράδοσης ειδών σουπερ μάρκετ από το πλήθος
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, E-Food, Location Based Services, M-Commerce, On-Demand Commerce
Απάντηση