Mε ηλεκτρονικές πωλήσεις που συνεισφέρουν (αρχείο PDF) μόλις στο 7,2%, 53,64 εκατ. ευρώ, στα συνολικά έσοδα (745 εκατ. ή 637 εκατ. στερλίνες) για τη χρήση 2022-2023 (1 Μαΐου 2022 – 29 Απριλίου 2023), η μητρική εταιρεία της Κωτσόβολος -ο βρετανικός όμιλος Currys Plc– αναζητά αγοραστή για τη μεγαλύτερη αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών της χώρας με 96 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, συνολικής εκτάσεως 1,2 εκατομμύρια τ.μ.. Σημειώνεται μείωση των online πωλήσεων κατά 9% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, όπου οι ηλεκτρονικές πωλήσεις κατέγραψαν πτώση 92% σε σχέση με τη χρήση 2021-2022 και οι οποίες σήμερα βρίσκονται κάτω ακόμα και από τα επίπεδα της χρήσης 2019-2020 (8%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι την ίδια χρονική περίοδο, οι πωλήσεις μέσω του ψηφιακού καναλιού στις αγορές της Μ. Βρετανίας και Ιρλανδίας συνεισφέρουν στο 44,8% των συνολικών εσόδων (5,067 δισ. στερλίνες) και στις αγορές των σκανδιναβικών χωρών στο 24,6% των συνολικών εσόδων (3,807 δισ. στερλίνες), αντίστοιχα.
Βέβαια, το χρηματιστήριο δεν πιστεύει στο Omnichannel επιχειρηματικό μοντέλο των παραδοσιακών retailers Currys και MediaSaturn, οι οποίοι, όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, ζουν στον δικό τους, φανταστικό, κόσμο. Ως απόδειξη, η χρηματιστηριακή αξία του βρετανικού ομίλου, με συνολικές πωλήσεις 9,51 δισ. στερλίνες, κυμαίνεται σήμερα (13.10.2023) στις 680 εκατ. στερλίνες (περίπου 784 εκατ. ευρώ), ενώ η χρηματιστηριακή αξία της Ceconomy (της μητρικής εταιρείας της MediaSaturn), για την οποία οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν στα 21,8 δισ. ευρώ για τη χρήση 2021-2022, κυμαίνεται μόλις στα 950 εκατ. ευρώ.
Επομένως, σίγουρα το τίμημα που θα προσφέρουν οι όποιοι ενδιαφερόμενοι (ΔΕΗ, Quest Holdings και ο όμιλος Μαρινάκη, αλλά πιθανώς και άλλοι υποψήφιοι εγχώριοι ή ξένοι αγοραστές) για την εξαγορά της Κωτσόβολος θα κινηθεί σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από ό,τι πολλοί φαντάζονται.
Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της χρήσης 2022-2023, ότι δηλαδή η Κωτσόβολος λειτουργούσε συνολικά σε Ελλάδα και Κύπρο 96 καταστήματα και ότι το ποσό των 691 εκατ. ευρώ αφορά πωλήσεις (εμπορευμάτων και υπηρεσιών) που προέρχονται από τα φυσικά καταστήματα, τότε ο μέσος ετήσιος καθαρός τζίρος ανά σημείο πώλησης ανέρχεται σε 7,20 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι ο αντίστοιχος μέσος ετήσιος καθαρός τζίρος ανά σημείο πώλησης της MediaSaturn ανέρχεται σε 16,04 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται, επίσης, πως οι υπηρεσίες συνεισφέρουν μόλις στο 3,86% (+4%) των συνολικών εσόδων (αρχείο PDF) της Κωτσόβολος, κατά τη χρήση 2022-2023, όπως δείχνει ο παρακάτω πίνακας.
Σε περίπτωση που η Κωτσόβολος πωληθεί, αυτό που θα έχει ενδιαφέρον από τη μεριά μας, είναι να δούμε αν αυτός που τελικά θα την αποκτήσει θα εστιάσει και πάλι στη διάσωση των φυσικών καταστημάτων ή αν θα δημιουργήσει έναν σημαντικό διαδικτυακό παίκτη.
Σχετικά άρθρα:
- Πτώση 92% κατέγραψαν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της Κωτσόβολος
- Media-Saturn: Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αντιστοιχούν στον τζίρο 333 καταστημάτων
- Κωτσόβολος: Έκρηξη 183% στις online πωλήσεις, στα 113 εκατ. ευρώ
Categories: Consumer Electronics, e-commerce, E-Consumer Electronics, Multichannel Commerce
Απάντηση