H Richemont ανταλλάσσει τις μετοχές της Yoox Net-a-Porter με τις μετοχές της Farfetch

Ο ελβετικός όμιλος ειδών πολυτελείας Richemont (Cartier, Montblanc, A. Lange & Söhne, IWC, Chloe) βρήκε τελικά λύση για τη ζημιογόνο διαδικτυακή επιχειρηματική δραστηριότητά της Yoox Net-a-Porter (YNAP), καθώς μετά από μια ακραία υποτίμηση προχωρεί στην ανταλλαγή των μετοχών της YNAP με μετοχές του κύριου ανταγωνιστή της, της λονδρέζικης Farfetch, αποδεικνύοντας την παραδοχή της αναποτελεσματικότητας και της αποτυχίας στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Όσον αφορά στις λεπτομέρειες της συμφωνίας (αρχείο PDF), η Farfetch θα λάβει το 47,5% των μετοχών της YNAP, ενώ αντίστροφα η Richemont θα λάβει μέχρι και το 13% των μετοχών της Farfetch (το ποσοστό συμμετοχής μπορεί να ανέβει στο 25% στην επόμενη πενταετία). Σημειώνεται ότι ένα επιπλέον πακέτο μετοχών της τάξεως του 3,2% θα περάσει στα χέρια της επενδυτικής Symphony Global του Σαουδάραβα επιχειρηματία Mohamed Alabbar.

Να σημειωθεί ότι η Richemont είχε εξαγοράσει για πρώτη φορά την Net-a-Porter το 2010, ενώ μετά τη συγχώνευση της Yoox με την Net-a-Porter προέβη το 2018 και πάλι στην εξαγορά της.

Ένας νέος γίγας τoυ Online Luxury Fashion με συνολικό GMV τα 7,2 δισ. δολάρια

Τι σημαίνει η σχεδιαζόμενη συγχώνευση; Απλά ότι δημιουργείται (αρχείο PDF) ένας γίγας του Online Luxury Fashion με συνολικό GMV τα 7,2 δισ. δολάρια.

Ειδικότερα, η Farfetch, η οποία μέσω της πλατφόρμας της προσφέρει προσβασιμότητα στην πολυτελή ένδυση, έκλεισε το 2022 με αυξημένα έσοδα κατά 35% συγκριτικά με το 2021, ενώ το GMV (Gross Merchandise Volume – το σύνολο, δηλαδή, των προϊόντων που πωλήθηκαν μέσω της πλατφόρμας της) ανήλθε στα 4,23 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά 33% σε σχέση με το 2021.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία πέρασε στην κερδοφορία μετά από 12 συνεχή χρόνια ζημιών και για πρώτη φορά μετά από την είσοδό της στο χρηματιστήριο το 2018.

Αντίστοιχα, οι συνολικές πωλήσεις της Yoox και Net-a-Porter ανήλθαν (αρχείο PDF) στα 2,6 δισ. δολάρια. Συμπεριλαμβανομένου των εμπορικών σημάτων πολυτελείας της Richemont, η Farfetch εκτιμά ότι η συνολική αξία των προϊόντων της Richemont και YNAP, που θα πωληθούν μελλοντικά μέσω της πλατφόρμας της, θα ξεπεράσει το ποσό των 3 δισ. δολαρίων.

Η στρατηγική της Farfetch για την Net-a-Porter και την Yoox

Στο ενημερωτικό έντυπο σχετικά με την εξαγορά, η Farfetch σκιαγραφεί για το τι μέλλει γενέσθαι για την Net-a-Porter και τη Yoox.

Το Net-a-Porter πρόκειται να παραμείνει ουσιαστικά έμπορος, με αυξανόμενες φιλοδοξίες πλατφόρμας (κάτι ανάλογο πράττει η Mytheresa), αλλά θα εκπροσωπείται μελλοντικά κύρια στην πλατφόρμα της Farfetch.

Από την άλλη, η Yoox δε θα λειτουργεί μονάχα ως πλατφόρμα πώλησης πλεονάζοντος αποθέματος, αλλά θα εμπλουτίσει μελλοντικά την πλατφόρμα της με την κατηγορία pre-owned fashion.

Στο παρακάτω εικονογράφημα μπορείτε να δείτε τις μέχρι πρότινος στρατηγικές τοποθετήσεις και υπερισχύοντα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των τριών εταιρειών, της Farfetch, της Net-a-Porter και της Yoox.

Με GMV 7,2 δισ. δολαρίων, η διευρυμένη Farfetch ακολουθεί τη γερμανική Zalando και την τουρκική Trendyol, θυγατρική της Alibaba, στη λίστα των κορυφαίων πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως, οι οποίες έσπασαν πέρυσι το φράγμα των 10 δισ. δολαρίων σε όρους GMV.

Είναι ξεκάθαρο ποιες είναι οι φιλοδοξίες της Farfetch: Θέλει να δεσμεύσει τον έναν μετά τον άλλο πολυτελή οίκο μόδας (δείτε το παράδειγμα με την αλυσίδα πολυκαταστημάτων πολυτελείας Neiman Marcus), έτσι ώστε αυτοί να κάνουν χρήση της δικής της τεχνολογικής πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, E-Fashion, Ε-Shoes, Recommerce

Tags: , , , , , , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: