Την ίδια στιγμή που η Shein και η Temu κυριαρχούν με τις αντίστοιχες εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου, στις διεθνείς αγορές, μεταξύ αυτών και την ευρωπαϊκή, μια άλλη κινεζική εταιρεία, η TikTok, θυγατρική της κινεζικής ByteDance, προσπαθεί τον τελευταίο καιρό, έστω και καθυστερημένα, να μπει στον χορό του e-commerce. Οπότε δείχνει τις πραγματικές προθέσεις η ανακοίνωση της εξαγοράς του 75,01% των μετοχών της Tokopedia, ήτοι του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου της Go To Group, του μεγαλύτερου ψηφιακού οικοσυστήματος- πολυτομεακής πλατφόρμας στην Ινδονησία, έναντι 1,5 δισ. δολαρίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η παραπάνω στρατηγική κίνηση ήρθε μόλις λίγες εβδομάδες μετά την απαγόρευση της εφαρμογής TikTok στην Ινδονησία.
Βέβαια, εδώ και αρκετό καιρό η TikTok δοκίμαζε ανεπιτυχώς διάφορες μορφές ηλεκτρονικών αγορών στην πλατφόρμα της, με αποτέλεσμα τον Ιούλιο του 2022 να παγώσει τις δραστηριότητές της στο ηλεκτρονικό εμπόριο, λόγω εσωτερικών προβλημάτων αλλά και λόγω έλλειψης ανταπόκρισης στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ.
Μόλις εδώ και μερικούς μήνες, το TikTok Shop είναι διαθέσιμο στις ΗΠΑ, Μ. Βρετανία και σε διάφορες ασιατικές χώρες, μέσω του οποίου οι χρήστες μπορούν να πραγματοποιήσουν απευθείας τις αγορές τους, ενώ την ίδια στιγμή οι έμποροι μπορούν να κάνουν χρήση της υπηρεσίας Fulfilled by TikTok (FBT).
Το TikTok Shop έρχεται στην Ευρώπη
Εντωμεταξύ, πληθαίνουν ολοένα και περισσότερο οι ενδείξεις ότι το Marketplace της TikTok θα ξεκινήσει σύντομα και στην ηπειρωτική Ευρώπη. Αυτό, τουλάχιστον, καταδεικνύουν οι αγγελίες εργασίας. Έτσι, μετά από μια γρήγορη ανάλυση, και από το τι φαίνεται, το διαμετακομιστικό κέντρο (logistics center) θα έχει έδρα το Άμστερνταμ, ενώ στο Δουβλίνο θα στεγάζεται το τμήμα που θα είναι υπεύθυνο για την ανάπτυξη του Marketplace.
Και αν όλες οι παραπάνω ενδείξεις δεν σας αρκούν ότι «κάτι ψήνεται», αρκεί να επισκεφτείτε την ενότητα για τον τρόπο λειτουργίας του TikTok Commerce, η οποία ήδη διατίθεται σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες, όπως στη γερμανική, τη γαλλική, την ισπανική, την ιταλική, αλλά και στην τουρκική γλώσσα.
Πρόσφατα το Rest of the World δημοσίευσε ένα αξιόλογο άρθρο με τον τίτλο “How China took over the world’s online shopping carts”, που αξίζει να διαβαστεί, γιατί αποτυπώνει ένα συνολικό πορτρέτο των κινεζικών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου Shein, Temu και TikTok, οι οποίες δίνουν… φτερά στην Amazon και όχι μόνο.
Σχετικά άρθρα:
- Amazon: Μειώνει τις χρεώσεις για ρούχα χαμηλού κόστους εξαιτίας της Shein
- Η Shein δήλωσε στη Μ. Βρετανία πωλήσεις ύψους δισεκατομμυρίων
- Η Temu έφτασε στην Ευρώπη
- Shein: Ανακοίνωσε και επίσημα την έλευση της διεθνούς πλατφόρμας της–marketplace
- Shein: 142 εκατ. πελάτες και έσοδα 22,7 δισ. δολάρια το 2022
- H Shein σκοπεύει να μετασχηματιστεί σε πλατφόρμα – Ξεκίνησε μονάδα παραγωγής ρούχων στην Τουρκία
- Pinduoduo: Η πλατφόρμα ομαδικών αγορών στην εποχή του WeChat που τρελαίνει του κινέζους
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, Live Shopping, M-Commerce, Sharing Commerce, Social Commerce, Trends
Απάντηση