TikTok Shop: Το πλέον ενδιαφέρον εγχείρημα στον κλάδο του ηλεκτρονικού και κοινωνικού επιχειρείν

Όπως είχαμε επεξηγήσει στο παρελθόν, στη νέα διάσταση του επιχειρείν, αυτή του κινητού επιχειρείν, οτιδήποτε μπορεί να διεκπεραιωθεί στο Smartphone πραγματοποιείται σε αυτό. Αντίστροφα, οτιδήποτε δε λαμβάνει χώρα σε αυτό, απλώς δεν υφίσταται. Η πανταχού χρήση των «έξυπνων κινητών» επιφέρει και την μετατόπιση των πωλήσεων του εμπορίου από το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο στο Mobile Commerce. Ποιοι, όμως, είναι αυτοί που θα κοντρολάρουν τη μελλοντική αγορά του κινητού επιχειρείν; Η Amazon και η παρέα της ή οι νέοι παίκτες, όπως το TikTok;

Σίγουρα, αυτή τη στιγμή το TikTok Shop είναι το πλέον ενδιαφέρον εγχείρημα στον κλάδο του ηλεκτρονικού και κοινωνικού επιχειρείν. Αυτό που τόσο καιρό δεν κατάφεραν να υλοποιήσουν το Facebook, το Instagram και άλλα κοινωνικά δίκτυα, ήτοι να αναπτύξουν εφαρμογή mobile commerce – marketplace, που να βασίζεται στην ελκυστική ροή (feed) προσφερόμενων αγορών, φαίνεται να πετυχαίνει η αδελφή εφαρμογή του TikTok, το Douyin, η οποία αφού ταρακούνησε την κινεζική αγορά και τις αγορές της Ν. Ασίας, η μητρική της, η ByteDance, προωθεί την εξάπλωσή της με το σήμα TikTok Shop στις διεθνείς αγορές (αρχικά στις ΗΠΑ και Μ. Βρετανία), αφού απέκτησε πρώτα την Tokopedia.

Το Douyin και το Kuaishou ταρακουνούν την κινεζική αγορά – Πηγή: Freda Duan

TikTok vs Shein vs Temu

Το επιχειρηματικό μοντέλο του TikTok Shop είναι θεμελιωδώς διαφορετικό από αυτό των Shein και του Temu της Pinduoduo, για αυτό αξίζει ιδιαίτερη προσοχή. Η διαφορετικότητα έγκειται στο ότι η κύρια πηγή των εσόδων προέρχεται (περί του 65% των GMV) από την εκμετάλλευση του Live Shopping και βίντεο προβολής μικρής διάρκειας, παρότι αυτή τη στιγμή η ίδια προωθεί τέσσερις εγγενείς μορφές αγορών «4 native ways to shop», τα οποία και ενσωματώνονται ιδανικά στο περιβάλλον του TikTok.

Μέσω της πρόσβασης στην ήδη υπάρχουσα πελατειακή της βάσης του 1,9 δισ. χρηστών παγκοσμίως, της απρόσκοπτης ενσωμάτωσης, αλλά και τον υψηλό μέσο χρόνο που δαπανούν οι χρήστες στην εφαρμογή της (περίπου 1,5 ώρα ημερησίως), η ανάπτυξη του TikΤok μπορεί να κλιμακωθεί πολύ γρήγορα. Εικάζεται, μάλιστα, ότι μόνο φέτος στην αγορά των ΗΠΑ και στο πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας της, η ίδια στοχεύει σε GMV 17,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, όταν το συνολικό GMV (Gross Merchandise Volume – δηλαδή του συνόλου των προϊόντων που πωλήθηκαν μέσω της πλατφόρμας της) πέρυσι της Douyin ήταν περίπου 280 δισ. δολάρια (+40%), ενώ για φέτος το GMV εικάζεται να σπάσει το φράγμα των 400 δισ. δολαρίων.

Σημειώσατε ότι δεν υπάρχουν επίσημα νούμερα από τη ByteDance τόσο για το TikTok όσο και για το Douyin.

Καλάθι Αγορών, υπηρεσίες Fulfilment και επιθετική εμπορική πολιτική, τα κλειδιά επιτυχίας

To TikTok Shop συνδυάζει το καλάθι αγορών, με υπηρεσίες Fulfilment και παράδοση την επόμενη μέρα, εφόσον επιλεχθεί premium delivery υπηρεσία, γεγονός που, βέβαια, βελτιώνει-αυξάνει τη βιωματική αγοραστική εμπειρία των χρηστών, αλλά κυρίως διευκολύνει τα πειραματικά εμπορικά σήματα των άπειρων κινεζικών εταιρειών, που είναι αρκετά ελκυστικά για τους Creators και τους καταναλωτές, και που δεν έχουν δική τους υποδομή αποθηκών και αποστολών να επεκταθούν σε ξένες αγορές.

Από την άλλη, επειδή το TikTok λειτουργεί κυρίως ως πλατφόρμα ψυχαγωγίας, αυτή μπορεί να εκμεταλλευτεί εναλλακτικούς τρόπους δημιουργίας εσόδων, όπως πχ. έσοδα κυρίως από διαφήμιση, με αποτέλεσμα να κάνει στο ξεκίνημά της, συμβιβασμούς στις άμεσες χρεώσεις για τη χρήση του Shop.

To TikTok Commerce ετοιμάζει να ταρακουνήσει και την ηπειρωτική Ευρώπη

Το TikTok Commerce έχει δημοσιεύσει αυτή τη στιγμή πάνω από 1.800 αγγελίες παγκοσμίως, με 100 εξ αυτών να αναφέρονται στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Πολωνία, τη Σουηδία, τη Νορβηγία, το Βέλγιο, αλλά και…την Τουρκία.

Αν, λοιπόν, το TikTok καταφέρει να προσεγγίσει την ευρωπαϊκή αλλά και παγκόσμια αγορά του ηλεκτρονικού επιχειρείν με ανάλογη επιτυχία όπως και στις ασιατικές αγορές, τότε ο κόσμος του εμπορίου, στο άμεσο χρονικό διάστημα, θα είναι πολύ διαφορετικός από ό,τι τον βιώνουμε σήμερα.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, Innovation, Internationalization, Live Shopping, M-Commerce, On-Demand Commerce, Social Commerce, Trends

Tags: , , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.