Στα 831,92 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν (αρχείο PDF) οι πωλήσεις για τον Όμιλο Jumbo το 2021, έναντι 694,03 εκατ. ευρώ το 2020, αυξημένες κατά 18,7%. Ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας διαμορφώθηκε σε 645,08 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 19,03% σε σχέση την περσινή χρήση που ήταν 541,95 εκατ. ευρώ.
Στην Ελλάδα οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας και χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές, παρουσίασαν αύξηση 31,75% (480,64 εκατ. ευρώ). Οι πωλήσεις δε μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος έφτασαν τα 24 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 18,2 εκατ. ευρώ το 2020, αυξημένες κατά 32%, συνεισφέροντας μόλις 5% στον συνολικό τζίρο της εταιρείας (αρχείο PDF).
Τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε 304,99 εκατ. ευρώ από 209,06 εκατ. ευρώ το 2020 παρουσιάζοντας εκρηκτική αύξηση κατά +46%, ξεπερνώντας τα μεγέθη του 2019.
Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 216,59 εκατ. ευρώ από 138,67 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά +56,19%.
Επίσης, κατά την κλειόμενη χρήση, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα και τα λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού του Ομίλου ήταν ανώτερα του συνολικού ποσού των δανειακών υποχρεώσεων και των υποχρεώσεών του από μισθώσεις, κατά το ποσό των 549,14 εκατ. ευρώ με συνέπεια ο καθαρός δανεισμός να καταστεί αρνητικός.
Πωλήσεις ανά κατηγορία προϊόντων
Το 70% των προϊόντων που διαθέτει ο Όμιλος έχουν προέλευση την Κίνα, ενώ οι κατηγορίες προϊόντων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις είναι τα είδη σπιτιού (315,38 εκατ. ευρώ), τα εποχιακά (191,09 εκατ. ευρώ), τα παιχνίδια (166,84 εκατ. ευρώ), τα είδη βιβλιοχαρτοπωλείου (66,21 εκατ. ευρώ) και τα ψιλικά και παρόμοια είδη (62,24 εκατ. ευρώ).
Ο Όμιλος δραστηριοποιείται σε 10 χώρες
Ο Όμιλος JUMBO αριθμεί 81 καταστήματα όπου τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία και 15 στη Ρουμανία ενώ διαθέτει στην Ελλάδα και Κύπρο ηλεκτρονικό κατάστημα. Επιπλέον, η εταιρεία μέσω συνεργασιών, έχει παρουσία με 30 καταστήματα που φέρουν το σήμα της JUMBO, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο).
Οι προβλέψεις για το 2022
Για το 2022, η διοίκηση του Ομίλου Jumbo αναμένει αύξηση πωλήσεων 2% – 5%, ενώ τα προ φόρων κέρδη εκτιμάται ότι θα κυμανθούν μεταξύ 210 εκατ. ευρώ και 240 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη εκτιμάται ότι θα κυμανθούν μεταξύ 175 εκατ. ευρώ και 195 εκατ. ευρώ.
Σε αντίθεση με άλλες επιχειρήσεις-μαμούθ όπως την Douglas, την Zara και την H&M, η διοίκηση της Jumbo δεν κατανόησε ακόμα ότι το ηλεκτρονικό και κινητό επιχειρείν, όχι μόνο επιφέρει την αποδιοργάνωση του παραδοσιακού λιανεμπορίου, αλλά τροποποιεί και τις καταναλωτικές συνήθειες, με αποτέλεσμα τη μείωση της επισκεψιμότητας των φυσικών καταστημάτων.
Σχετικά άρθρα:
- Jumbo: Μόλις στα 18,2 εκατ. ευρώ οι online πωλήσεις το 2020
- Η «αποκάλυψη» για την Jumbo ήρθε νωρίτερα
- Οι κυριότερες επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη μετά-κορωνοϊού εποχή
- Κορωνοϊός: Η νέα πραγματικότητα στην οποία θα πρέπει να προσαρμοστούμε
- Κορωνοϊός: «Βατερλό» για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και τα Logistics στην Ελλάδα
- Ο κορωνοϊός και οι συνέπειες στο Εμπόριο
- Jumbo: Χωρίς ψηφιακό μετασχηματισμό του υφισταμένου επιχειρηματικού μοντέλου της, θα ακολουθήσει η «αποκάλυψη»
- Η Jumbo μπήκε στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου χωρίς παιχνίδια
- Γιατί το εμπόριο έχει την ανάγκη για δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων;
- E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι
- Το παραδοσιακό εμπόριο έχασε το τραίνο του μέλλοντος
- Το ηλεκτρονικό επιχειρείν και η αποδιοργάνωση του παραδοσιακού λιανεμπορίου
Categories: e-commerce, E-Furniture, Multichannel Commerce
Απάντηση