Alibaba: GMV 1,3 τρισ. δολάρια και έσοδα 134 δισ. δολάρια το 2021

Η Alibaba ανακοίνωσε (αρχείο PDF) την αύξηση του GMV (Gross Merchandise Value – του συνόλου δηλαδή των προϊόντων που πωλήθηκαν μέσω των πλατφορμών της) κατά 2% – από 1,2 τρισ. δολάρια το 2020 σε 1,3 τρισ. δολάρια για τη χρήση που έληξε την 31 Μαρτίου 2022 – ενώ τα έσοδά της ανήλθαν σε περίπου 135 δισ. δολάρια (+19%). Αντίθετα, τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν σημαντικά κατά 67% και διαμορφώθηκαν στα 47 δισ. γουάν (περίπου 7,4 δισ. δολάρια) από 143 δισ. γουάν το 2020.

Και φέτος, ο κινεζικός κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου διατηρεί την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, βάσει τζίρου, πλατφορμών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, πίσω από την Amazon με έσοδα 470 δισ. δολάρια και την JD.com με έσοδα 149,3 δισ. δολάρια, ενώ αντίθετα, όσον αφορά τo GMV, η Alibaba όχι απλώς κατέχει την πρωτιά, αλλά διαθέτει άλλες τρείς πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στην πρώτη εικοσάδα του παγκόσμιου ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Ένα δισεκατομμύριο πελάτες στην Κίνα

Όσον αφορά την πελατειακή βάση, στους τελευταίους 12 μήνες, η Alibaba ενίσχυσε κατά 117 εκατ. τους ενεργούς πελάτες της, των οποίων ο συνολικός αριθμός ανέρχεται σε 1,31 δισεκατομμύρια, εξυπηρετώντας περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο πελάτες στην Κίνα και 305 εκατομμύρια πελάτες πέρα των συνόρων της Κίνας.

Ανάλυση εσόδων κατά κατηγορία

China Commerce

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, το 69% των ενοποιημένων εσόδων του ομίλου προέρχεται από την κύρια εμπορική δραστηριότητά της (Taobao, Tmall, Taocaicai, Sun Art και Freshippo) στην κινεζική αγορά, εμφανίζοντας αύξηση 18% σε σχέση με το 2020.

International Commerce

Η μονάδα των εμπορικών δραστηριοτήτων λιανικής πώλησης των διεθνών πλατφορμών Lazada, AliExpess, Trendyol και Daraz εμφάνισε GMV 341 δισ. γουάν (περίπου 54 δισ. δολάρια), με τα έσοδά της από τη διεθνή δραστηριότητα (συμπεριλαμβανομένου και της χονδρικής πώλησης της Alibaba.com) να συμβάλουν στο 7% των ενοποιημένων εσόδων του ομίλου και να διαμορφώνονται στα 9,6 δισ. δολάρια (+25%). Σημειώνεται ότι στη Ρωσία η Aliexpress.ru, η κοινή θυγατρική της με τον ρωσικό Όμιλο Mail.ru, ξεκίνησε ένα κύμα απολύσεων, καθώς οι κινεζικές τεχνολογικές επιχειρήσεις περιορίζουν τις δραστηριότητές τους σε ρωσικό έδαφος, μετά την εισβολή στην Ουκρανία.

Cainiao

Η μονάδα των logistics της Alibaba εμφάνισε πωλήσεις ύψους 7,2 δισ. δολάρια (+24%), με τον ημερήσιο μέσο όγκο των διεθνών και διασυνοριακών δεμάτων του παγκόσμιου δικτύου της εταιρείας να ξεπερνά τα 4,5 εκατ. δέματα.

Cloud

Τέλος, τα έσοδα στη μονάδα cloud computing της Alibaba αυξήθηκαν κατά 23% στα 11,7 δισ. δολάρια, συμβάλλοντας στο 9% των ενοποιημένων εσόδων του ομίλου.

Η εταιρεία δήλωσε πως δε θα εκδώσει προβλέψεις για τη νέα χρήση, επικαλούμενη κινδύνους και αβεβαιότητες αναφορικά με την πανδημία.

Τις οικονομικές καταστάσεις τόσο του τετάρτου τριμήνου χρήσης όσο και συνολικά της οικονομικής χρήσης 2021-2022, μπορείτε να κατεβάσετε εδώ (αρχείο PDF).

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, Internationalization

Tags: ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: