Ηλεκτρονικές πωλήσεις προϊόντων non-food ύψους 1,13 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 26,42%, κατέγραψε το Lidl.de και το Kaufland.de, το marketplace της Kaufland (το οποίο προήλθε από την εξαγορά της Real.de), επίσης θυγατρική του γερμανικού ομίλου Schwarz-Group. Τα παραπάνω προκύπτουν από την οικονομική χρήση 2021/2022, σε σύγκριση με τη χρήση του 2020/2021, της γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Lidl, σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της.
Αν λάβουμε υπόψη και τις «Shared Services»-πωλήσεις της Lidl Digital που δρα ως κοινό κέντρο εξυπηρέτησης για τα ηλεκτρονικά καταστήματα Lidl στο εξωτερικό, τότε οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν στα 1,73 δισ. ευρώ το 2021/2022 έναντι 1,47 δισ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα.
Η Lidl διαθέτει στα ηλεκτρονικά της καταστήματα στη Γερμανία, την Τσεχία, την Ισπανία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, την Ολλανδία και την Πολωνία προϊόντα non-food, αλκοολούχα ποτά, μόδα, είδη σπιτιού και κήπου, ηλεκτρικά είδη, παιδικά, ζωοτροφές, είδη για κατοικίδια, και διάφορα άλλα είδη, ενώ σε μερικές χώρες, όπως σε Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία, Ιταλία και Γαλλία, λειτουργεί και ταξιδιωτικά site.
No Online Food. No Food delivery. No Future.
Από την άλλη, την ίδια στιγμή που η άμεση παράδοση φρέσκων ειδών διατροφής έχει γίνει αυτονόητη (καθημερινή) πραγματικότητα για πολλούς καταναλωτές, οι εκπτωτικές αλυσίδες σουπερμάρκετ, όπως τα Lidl και τα Aldi συνεχίζουν να λειτουργούν στην Ευρώπη το ξεπερασμένο επιχειρηματικό μοντέλο τους με την υφιστάμενη μορφή του, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, χωρίς να προσφέρουν τη δυνατότητα αγορών eFood (όχι απαραιτήτως την κατ’ οίκον παράδοση – π.χ. η Aldi στις ΗΠΑ προσφέρει σχετική υπηρεσία μέσω της συνεργασία της με την Instacart και την DoorDash).
Μέχρι πρόσφατα, οι παραπάνω «καινοδεινόσαυρες» επιχειρήσεις (δηλαδή οι επιχειρήσεις που είναι ιδιαίτερα καινοτόμες στο ήδη υπάρχον επιχειρηματικό μοντέλο τους αλλά δεν έχουν το θάρρος και τη κατανόηση επιδιώξης ριζικών καινοτομιών), είχαν την πολυτέλεια να αμφισβητούν τον μετασχηματισμό του οργανωμένου λιανεμπορίου, καθώς οι πελάτες – πελάτισσες δεν είχαν καν εναλλακτικές λύσεις. Αυτό, όμως, όπως όλοι γνωρίζουμε, έχει αλλάξει, καθώς οι καταναλωτές επαναπροσδιορίζουν τη σχέση τους με τα oline supermarket (βλέπε Delivery Hero, eFood και Wolt, Picnic, HelloFresh, Rohlik, Oda, DoorDash, Instacart και Coupang). Επιπλέον, στη νέα διάσταση του επιχειρείν, αυτής του κινητού επιχειρείν, οτιδήποτε μπορεί να διεκπεραιωθεί στο Smartphone πραγματοποιείται σε αυτό. Αντίστροφα, οτιδήποτε δε λαμβάνει χώρα σε αυτό, απλώς δεν υφίσταται.
Όποιος δεν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα θα χάσει αναπόφευκτα τον ρόλο του αλλά και τους πελάτες του. Άλλωστε το κύριο ερώτημα που τίθεται είναι: Το 2030 θα συνεχίσουμε να πραγματοποιούμε τις αγορές μας από τους λιανοπωλητές ή από την υπηρεσία online-delivery της επιλογής μας;
Σχετικά άρθρα:
- DoorDash (Wolt): Με ακαθάριστη αξία συναλλαγών 53,4 δισ. δολάρια το 2022, πολλές οι δυνατότητες
- HelloFresh: Ρεκόρ τζίρου 7,6 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 27% το 2022
- Online Delivery (efood.gr): Αύξηση τζίρου κατά 75% στα 113 εκατ. ευρώ
- E-Food και το ultra-fast delivery των goPuff, getir και Gorillas
- Οι κυριότερες επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη μετά-κορωνοϊού εποχή
- Ο κορωνοϊός και οι συνέπειες στο Εμπόριο
- Η Lidl Hellas ετοιμάζεται να λανσάρει την εφαρμογή Lidl Plus στην Ελλάδα
- Το παραδοσιακό εμπόριο έχασε το τραίνο του μέλλοντος
- Το ηλεκτρονικό επιχειρείν και η αποδιοργάνωση του παραδοσιακού λιανεμπορίου
- Lidl: Το φράγμα του 1 δισ. ευρώ πιθανόν να έχουν σπάσει οι διαδικτυακές πωλήσεις της
- Η Lidl Γερμανίας πουλάει για πρώτη φορά αυτοκίνητα στο ηλεκτρονικό κατάστημά της
- H Lidl προωθεί τον ψηφιακό μετασχηματισμό της
- Η Lidl Γερμανίας θέλει να ανταγωνιστεί την Amazon Prime Pantry με τη νέα της υπηρεσία παράδοσης μη ευπαθή προϊόντων «Vorratsbox»
- Instacart: Υπηρεσία αυθημερόν παράδοσης ειδών σουπερ μάρκετ από το πλήθος
Categories: e-commerce, E-Consumer Electronics, E-Food, E-Furniture, Internationalization
Απάντηση