Πρόσφατα αναλύσαμε την πορεία της λιανικής αγοράς οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα IKEA) του Ομίλου Fourlis. Πού βρίσκεται, όμως, η λιανική αθλητικών ειδών (Intersport) του ομίλου σε σχέση με την Cosmos Sport;
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις (αρχείο PDF) του Ομίλου Fourlis για τη χρήση του 2022, η λιανική αθλητικών ειδών (Intersport) εμφάνισε συνολικές πωλήσεις 184,3 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10,6% σε σχέση με το 2021, ενώ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις το 2022 διαμορφώθηκαν σε 18,7 εκατ. ευρώ έναντι 20,8 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας μείωση 10%. Ως εκ τούτου, το μερίδιό τους στον συνολικό τζίρο της Intersport υποχώρησε στο 10,1% από 12,5% το 2021. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,8% στα 140 εκατ. ευρώ, ενώ στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική αύξηση 10,4%, σε σύγκριση με το 2021.
Την ίδια στιγμή, λοιπόν, που η Cosmos Sport κατά τη δεκαετία 2013-2022 αύξησε τον τζίρο της κατά 900%, η Intersport την αντίστοιχη περίοδο αύξησε στην Ελλάδα τον τζίρο της «μόλις» κατά 94,44%, ο οποίος μεταφράζεται σε 6,88% μέση ετήσια αύξηση CAGR.
Αν, μάλιστα, συγκρίνουμε τις πωλήσεις της Cosmos Sport για τη χρήση του 2022, οι οποίες ανήλθαν στα 110 εκατ. ευρώ, (σημειώσατε ότι τα στοιχεία του 2022 δεν έχουν δημοσιευθεί – τα λάβαμε κατόπιν επικοινωνίας με την διοίκηση της εταιρείας) με αυτές του 2019, δηλαδή του τελευταίου τυπικού έτους πριν από την πανδημία, τότε οι πωλήσεις της κρητικής επιχείρησης, που μέχρι πρότινος, πριν από την εξαγορά του 80% των μετοχών της από τη βρετανική JD Sports Fashion, αποτελούσε τη μεγαλύτερη αλυσίδα αθλητικών ειδών ελληνικών συμφερόντων, παρουσιάζονται ενισχυμένες κατά 130% σε σχέση με το 2019, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό της Intersport ανέρχεται στο 15,7%.
Η Cosmos Sport θα ξεπεράσει σε πωλήσεις την Intersport
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η Cosmos Sport, με αιχμή το ηλεκτρονικό εμπόριο, κέρδισε μερίδια αγοράς από τον ανταγωνισμό. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι το μερίδιο των ηλεκτρονικών πωλήσεων στον συνολικό τζίρο της Cosmos Sport προ πανδημίας ανέρχονταν στο 25% του συνολικού ετήσιου τζίρου, ενώ το 2022 ανήλθε στο 35%, δηλαδή 38,5 εκατ. ευρώ.
Ως εκ τούτου, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι online πωλήσεις της Intersport βρίσκονται σε σημαντικά αρκετά πιο χαμηλό επίπεδο σε σχέση με αυτών της Cosmo Sport. Μάλιστα, εάν η ανάπτυξη της Cosmos Sport συνεχιστεί με τους ίδιους ρυθμούς, αυτή εκτιμάται ότι σε περίπου δύο χρόνια θα ξεπεράσει τον αντίστοιχο συνολικό τζίρο της Intersport στην Ελλάδα.
Η Intersport αποχώρησε από την τουρκική αγορά
Σημειώνεται ότι ο όμιλος FOURLIS αριθμεί σήμερα 106 καταστήματα στη λιανική αθλητικών ειδών (58 καταστήματα στην Ελλάδα, 32 στη Ρουμανία, 10 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο), ενώ λειτουργεί και καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλες τις χώρες δραστηριοποίησης.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος στις αρχές του τρέχοντος έτους αποχώρησε (αρχείο PDF) εντελώς από την τουρκική αγορά.
Σχετικά άρθρα:
- Fourlis: Πωλήσεις ΙΚΕΑ το 2022 στα επίπεδα του 2010, μέσος όρος επισκεπτών στα επίπεδα του 2016
- Decathlon: Στα 15,4 δισ. ευρώ οι πωλήσεις το 2022, αυξημένες κατά 12%
- Adidas: Αύξηση των D2C πωλήσεων κατά 60% στην Ελλάδα
- Εντυπωσιακές οι επιδόσεις της Cosmos Sport
- Zakcret: Θεαματική αύξηση τζίρου κατά 372% την τελευταία δεκαετία
- 73 εκατ. ευρώ έδωσε η JD Sports για το 80% της Cosmos Sport
- Η JD Sports εξαγοράζει το 80% της Cosmos Sport
- Adidas: Το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν μπορεί να αντισταθμίσει τα «βαρίδια» λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων
- Zakcret: Στόχος για το 2018 η αύξηση του τζίρου στα 23 εκατ. ευρώ – πολλές οι προκλήσεις
Categories: e-commerce, E-Fashion, Αναλύσεις, Ε-Shoes, Multichannel Commerce
Απάντηση