Τo Deal της Shein με τη Forever21 δείχνει την παρακμή του παραδοσιακού λιανικού εμπορίου έτοιμου ενδύματος

Πριν από λίγες ημέρες, ο διαδικτυακός λιανοπωλητής γρήγορης μόδας, η κινεζική Shein, απέκτησε (“SHEIN and SPARC Group Join in a Strategic Partnership”), μέσω μιας κοινοπραξίας στην οποία συμμετέχουν η Authentic Brands Group και του διαχειριστή εμπορικών κέντρων Simon Property, στις ΗΠΑ περίπου το ένα τρίτο της Sparc Group, στην οποία ανήκουν η Forever21 και άλλα εμπορικά σήματα ρούχων του παραδοσιακού λιανικού εμπορίου έτοιμου ενδύματος. Εντούτοις στα σήματα αυτά οι μέρες δόξας έχουν παρέλθει, όπως ισχύει για τις μάρκες Aéropostale, Nautica, Lucky Brand, Brooks Brothers, Eddie Bauer και Reebok.

SPARC Group portfolioΗ εν λόγω συμφωνία καταδεικνύει για άλλη μια φορά, από πολλές απόψεις, ότι και το παραδοσιακό εμπόριο έτοιμου ενδύματος έχασε το τρένο του μέλλοντος, όπως άλλωστε επιβεβαιώνεται από τις πολλές πτωχεύσεις όχι μονάχα των εμπόρων, αλλά και των διαφόρων Brands και οίκων μόδας. Αυτοί, μάλιστα, χρειάζονται τη βοήθεια ενός «Digital (Mobile) First Player», όπως της Shein, για να αναζωογονήσει τις μάρκες του και να τις φέρει στη ψηφιακή εποχή. Η προσκόλλησή τους στα φυσικά καταστήματα παρά τη μακροχρόνια πτωτική τάση του συμβατικού λιανεμπορίου, αλλά και η τεράστια καθυστέρηση στο κομμάτι της υλοποίησης στρατηγικών, με έμφαση το Άριστο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν, αποτελεί την «αχίλλειο πτέρνα» του επιχειρηματικού μοντέλου τους.

Από την άλλη, η Shein αποκτά μέσω της παραπάνω συμφωνίας, άμεση πρόσβαση σε γνωστά εμπορικά σήματα τα οποία θα διαθέτει στην πλατφόρμα της, όπως αυτή άλλωστε πράττει για τις δικές της ιδιωτικές ετικέτες Shein και Romwe, εξυπηρετώντας περίπου 150 εκατ. χρήστες.

Βέβαια, το πιο αξιοσημείωτο γεγονός είναι πως μια εταιρεία χαρτοφυλακίου επώνυμων ενδυμάτων και ένας διαχειριστής εμπορικών κέντρων, εξασφάλισαν ταυτόχρονα μειοψηφικό μερίδιο στη Shein. Μάλιστα, εικάζεται ότι εξαιτίας της υψηλής αποτίμησης της Shein (αποτιμήθηκε στα 66 δισεκατομμύρια δολάρια σε γύρο χρηματοδότησης νωρίτερα φέτος), η κινεζική εταιρεία απέκτησε περίπου το ένα τρίτο του Ομίλου Sparc, καθαρά μέσω της πώλησης του μειοψηφικού μεριδίου της εταιρείας, χωρίς την καταβολή σημαντικού ποσού σε μετρητά.

Υπενθυμίζεται ότι η Shein μεταλλάσσεται σε πλατφόρμα-marketplace, ενώ παράλληλα μεταφέρει την παραγωγή και τα logistics ολοένα και περισσότερο στις μεγάλες διεθνείς αγορές, καθώς θέλει την παραγωγή και την εφοδιαστική αλυσίδα εγγύτερα στις χώρες, όπου γίνεται και η μεγάλη κατανάλωση.

Παράλληλα, η εταιρεία διευρύνει την προϊοντική γκάμα της με νέες κατηγορίες, όπως είδη σπιτιού, σχολικά, είδη πάρτι, αλλά και είδη για κατοικίδια ζώα.

Shein: 261 εκατ. πελάτες και έσοδα 80,6 δισ. δολάρια το 2025

Ο διαδικτυακός λιανοπωλητής γρήγορης μόδας, το 2022, αριθμεί 142 εκατ. πελάτες και έσοδα ύψους 22,7 δισ. δολάρια, ενώ για το 2025 η εταιρεία στοχεύει σε 261 εκατ. πελάτες και ετήσια έσοδα 58,5 δισ. δολάρια. Αυτό θα υπερέβαινε τις υπάρχουσες συνδυασμένες ετήσιες πωλήσεις των κολοσσών λιανικής fast fashion H&M και Zara.

Η Shein ταρακουνά τον κλάδο του Fast Fashion | Γράφημα από την παρουσίαση του Benedict Evans: “The New Gatekeepers”

Παράλληλα, η εταιρεία προβλέπει ότι η ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων (GMV) -η συνολική αξία των εμπορευμάτων που πωλούνται στην πλατφόρμα της- θα αυξηθεί στα 80,6 δισ. δολάρια το 2025, από 29,4 δισ. δολάρια το 2022, καταγράφοντας αύξηση ύψους 174%.

Το παράδειγμα της κινέζικης Shein μάς δείχνει με εντυπωσιακό τρόπο τις δυνατότητες και τη δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και πόσο γρήγορα μπορεί κάποιος τρίτος, από το πουθενά, να ταρακουνήσει – μετασχηματίσει έναν ολόκληρο κλάδο, όπως αυτού του Fashion και Fast Fashion, καθώς η Shein πάει ένα βήμα παραπάνω, προσφέροντας έξυπνο Real-Time-Fashion, συνδέοντας τους περίπου 5.400 συνεργάτες – προμηθευτές, με του πελάτες της, εξοικονομώντας παράλληλα πόρους.

Σχετικά άθρα:



Categories: e-commerce, E-Fashion, M-Commerce

Tags: , , , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: