Delivery Hero: GMV 45 δισ. ευρώ, έσοδα από διαφήμιση 912 εκατ. ευρώ το 2023

Το 2023, ο συνολικός όγκος των παραγγελιών έτοιμου φαγητού (GMV) της Delivery Hero αυξήθηκε κατά 1,5% ανερχόμενος στα 45,27 δισ. Ευρώ και ανεβάζοντας τα έσοδα της χρήσης, κατά 9,1%, στο ποσό των 10,46 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 912 εκατ. ευρώ (+61%) αφορούν έσοδα (αρχείο PDF) από διαφήμιση. Μάλιστα, για πρώτη φορά η γερμανική εταιρεία πέτυχε λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένο EBITDA/GMV) ύψους 253,3 εκατ. ευρώ, με το σχετικό περιθώριο (προσαρμοσμένο EBITDA margin/GMV) να διαμορφώνεται σε 0,6%.

Να σημειωθεί ότι η κατηγορία «Integrated Verticals» (εδώ αναφέρεται η υπερταχεία παράδοση προϊόντων μικρής λιανικής, το Q-commerce) σημείωσε αύξηση κατά 17,10%, αγγίζοντας τα 2,46 δισ. ευρώ και ανεβάζοντας τα έσοδα της κατηγορίας κατά 20,3% στα 2,12 δισ. ευρώ.

Όπως προκύπτει (αρχείο PDF) από δημοσιευμένα στοιχεία της γερμανικής εταιρείας, στα τέλη του τετάρτου τριμήνου 2023 η Delivery Hero λειτουργούσε συνολικά 932 μικρές αποθήκες (Dmarts) από 1.197 το 2022, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία, μέσα στο έτος θα κλείσει άλλα 50 Dmarts.

Η επίτευξη των στόχων υποβοηθήθηκε από ένα πρόγραμμα «λιτότητας» που την οδήγησε να απολύσει πέρυσι περίπου το 13% των υπαλλήλων της στα κεντρικά γραφεία της στο Βερολίνο, να προχωρήσει στο κλείσιμο των τεχνολογικών κέντρων στην Τουρκία και στην Ταϊβάνη, αλλά και στο κλείσιμο άλλων ζημιογόνων επιχειρηματικών οντοτήτων. Η εταιρεία προχώρησε, επίσης, στο κλείσιμο μεγάλου αριθμού  «κουζινών φάντασμα», των λεγόμενων Ghost-Kitchen.

Τι μέλλει γενέσθαι για τη Foodpanda;

Αν και εδώ μερικές μέρες φημολογείται ότι η Delivery Hero θέλει να πουλήσει τις δραστηριότητες της Foodpanda στη Νοτιοανατολική Ασία, ο διευθύνων σύμβουλος της Delivery Hero, Niklas Östberg, δήλωσε στη Handelsblatt ότι δεν πρόκειται να πουλήσει σε κανέναν την εταιρεία, εάν δεν καταβάλει ο ενδιαφερόμενος αγοραστής ποσό άνω του ενός δισ. ευρώ. Δύο φαίνεται να είναι οι ενδιαφερόμενοι μνηστήρες: Η Grab, που όπως η Foodpanda δραστηριοποιείται στη Νοτιοανατολική Ασία, και η κινεζική Meituan.

Σημειώνεται ότι εδώ και καιρό η Delivery Hero θέλει να νοικοκυρέψει τα οικονομικά της. Εικάζεται, μάλιστα, ότι θα αποχωρήσει από αγορές που δεν κατέχει την πρωτιά και είναι διασπαρμένες στις τέσσερις ηπείρους. Μεταξύ των πολυτελών … εξαγορών της Delivery Hero, ενδεικτικά να αναφέρουμε την ισπανική Glovo, τη νοτιοκορεάτικη Woowa, την “ελληνική” InstaShop, η οποία στις 31 Δεκεμβρίου του 2023 κατεβάσε ρολά στην ελληνική αγορά, και την πιο πρόσφατη πλήρη εξαγορά της θυγατρικής της στη Σαουδική Αραβία, τη Hunger.

Υπενθυμίζεται ότι η Delivery Hero έχει αποχωρήσει τόσο από τη μητρική αγορά, τη γερμανική, όσο και την ιαπωνική αγορά, ενώ πρόσφατα η εταιρεία πούλησε τις μετοχές της βρετανικής ανταγωνίστριας Deliveroo, μετοχές που κατείχε εδώ και 2,5 χρόνια, με ζημιά.

Δάνεια 28 εκατ. ευρώ από την Online Delivery (efood.gr)

Οι εκτεταμένες οικονομικές υποχρεώσεις της εταιρείας έχουν υποχρεώσει τη γερμανική εταιρεία να αναζητεί λύσεις εκ των έσω για την αποπληρωμή των υποχρεώσεών της, αποφεύγοντας έτσι την άντληση ξένων κεφαλαίων ή και την πώληση περιουσιακών στοιχείων.

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, το γεγονός ότι το 2023 η Online Delivery (efood.gr), η ελληνική θυγατρική της Delivery Hero και σύμφωνα με τα έγγραφα που έχουν αναρτηθεί στο ΓΕΜΗ, χορήγησε στη μητρική εταιρεία του ομίλου δάνειο ύψους 20 εκατ. ευρώ, ενώ στις αρχές του έτους χορήγησε και άλλο δάνειο ύψους 8 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το 2022 οι πωλήσεις της eFood.gr διαμορφώθηκαν στα 135,6 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 20,21% σε σχέση με τα 112,8 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα καθαρά προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 31,89 εκατ. ευρώ έναντι 23,24 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Τέλος, η Delivery Hero προβλέπει για το τρέχον έτος έσοδα αυξημένα κατά 15% έως 17% και λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένο EBITDA/GMV) ύψους 725 εκατ. έως 775 εκατ. ευρώ.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, E-Food, Location Based Services, M-Commerce, On-Demand Commerce

Tags: , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.